Amazon Prime kiszállítási botrány Washington DC-ben
Az Amazon állítólag titokban kizárt két washingtoni irányítószámot a leggyorsabb Prime kiszállítási szolgáltatásából, ami diszkriminációs vádakhoz vezetett.
A per részletei
Brian Schwalb, Washington DC főügyésze új pert indított az Amazon ellen, azt állítva, hogy a vállalat csendben kizárt két washingtoni irányítószámot a saját márkás teherautókkal végzett leggyorsabb Prime kiszállítási szolgáltatásából. Ehelyett a kiszállításokat lassabb szolgáltatókra, például az UPS-re és a postai szolgálatra bízták.
Az állítólagos döntés következtében körülbelül 48 000 Prime tag, akik az Anacostia folyótól keletre eső két irányítószám területén élnek, kevesebb előnyhöz jutottak, mint amiért valójában fizettek (havi 14,99 dollárért vagy évi 139 dollárért). A feltételezetten érintett környékek többségében fekete és alacsony jövedelmű területek.
Az Amazon válasza
Az Amazon szóvivője, Kelly Nantel kijelentette, hogy a vállalat azért változtatta meg a kiszállítási gyakorlatát az említett irányítószámokban, mert
‘konkrét és célzott cselekmények történtek az Amazon csomagokat kézbesítő sofőrök ellen’
ezeken a területeken. Nantel hozzátette: ‘Tudatosan döntöttünk úgy, hogy módosítjuk működésünket, beleértve a kiszállítási útvonalakat és időpontokat, kizárólag a sofőrök biztonságának védelme érdekében.’
A főügyész álláspontja
Schwalb főügyész szerint bár az Amazonnak joga van védeni munkavállalóit ezekkel a változtatásokkal, nem tévesztheti meg közben az ügyfeleit. A per a DC fogyasztóvédelmi törvénye alapján indult, és célja, hogy megakadályozza az Amazon állítólagos megtévesztő magatartásának folytatását, valamint nem meghatározott összegű polgári jogi büntetések, kártérítés és kártalanítás beszedése.
Ez az eset rávilágít a e-kereskedelmi óriások szolgáltatási gyakorlatainak átláthatóságával kapcsolatos kihívásokra, különösen amikor azok potenciálisan hátrányosan érinthetnek bizonyos közösségeket.