back to top
6 C
Budapest
kedd, december 24, 2024
spot_img
Továbbiak

    Amerikai tinédzserek online szokásai: YouTube vezet

    Amerikai tinik online platformhasználata és preferenciái

    Egy új Pew kutatás szerint az amerikai tinédzserek közel fele „szinte folyamatosan” online van, bár jelentős eltérések mutatkoznak a használt platformok tekintetében.

    A Pew Research Center által megkérdezett 1391 tinédzser közül gyakorlatilag mindenki használja a YouTube-ot. A megkérdezettek 90%-a állította, hogy használja az oldalt, ami enyhe csökkenést jelent a 2022-es 95%-hoz képest. A tinik 73%-a naponta látogatja a YouTube-ot, ezzel messze a legnépszerűbb platform a tinédzser felhasználók körében. A második legnépszerűbb alkalmazás a TikTok, amelyet a tinik 63%-a használ.

    Amerikai tinédzserek online szokásai: YouTube vezet-1
    Szinte minden megkérdezett tinédzser használja a YouTube-ot, de nagyon kevesen vannak jelen a Threads-en.

    Nemek közötti különbségek

    Jelentős különbség mutatkozik a nemek között, különösen azon tinédzserek körében, akik azt állítják, hogy „szinte folyamatosan” használják valamelyik alkalmazást:

    • A lányok 19%-a használja ilyen gyakran a TikTok-ot
    • A fiúk ugyanilyen aránya (19%) van folyamatosan a YouTube-on

    Platformok népszerűsége

    Még ez a rendkívül online jelenlévő demográfiai csoport sem használja egyformán az összes weboldalt:

    • Mindössze 6% használja a Threads-et, a Meta mikroblog alkalmazását
    • Csak 32% használja a Facebook-ot – szemben a tíz évvel ezelőtti 71%-kal
    • Az Instagram az egyetlen Meta termék, amelyet a tinédzserek többsége használ, és népszerűsége 2014 óta nőtt

    Kép- és videóalapú platformok preferenciája

    Úgy tűnik, a megkérdezett tinédzserek előnyben részesítik a kép- és videóalapú platformokat:

    • Az X (korábban Twitter) és a Reddit sokkal kevésbé népszerű, a tinik 17%, illetve 14%-a használja őket
    • A tinik X-használata jelentősen csökkent az elmúlt évtizedben: tíz évvel ezelőtt, amikor még Twitter volt a neve, az amerikai tinik 33%-a használta
    • Néhány képalapú alkalmazás – köztük a Snapchat – használata is csökkenőben van
    • Az egyetlen alkalmazás, amely népszerűségének növekedését tapasztalta, a WhatsApp, amelyet most a tinédzserek 23%-a használ

    Összefoglalva, az amerikai tinédzserek online szokásai jelentős változásokon mennek keresztül. Míg a YouTube továbbra is domináns szerepet tölt be, más platformok népszerűsége ingadozik. A kép- és videóalapú tartalmak iránti preferencia egyértelmű, miközben a hagyományos közösségi média platformok használata csökkenő tendenciát mutat ebben a korosztályban.

    Ezek is érdekelhetnek

    Ezt se hagyd ki!