back to top
21.2 C
Budapest
péntek, július 18, 2025
spot_img
Továbbiak

    Bezos sokkoló válasza az Amazon dolgozó panaszára

    Jeff Bezos meglepő válasza egy Amazon raktári dolgozó panaszára

    Egy Oklahoma-i Amazon raktári dolgozó email-panasza Jeff Bezoshoz váratlan következményekkel járt. A milliárdos cégvezér reakciója sokakat meglepett, és rávilágított az Amazon belső problémáira.

    Egy egyszerű email, ami lavinát indított el

    2020-ban Tara Jones, egy Amazon raktári dolgozó úgy döntött, közvetlenül Jeff Bezosnak ír emailt, miután észrevette, hogy 90 dollárral (kb. 32 000 forinttal) kevesebbet fizettek neki betegszabadsága alatt. Az email tartalma szívbemarkoló volt:

    „Elmaradtam a számláimmal, mindezt azért, mert a bérszámfejtő csapat hibázott. Sírok, miközben ezt az emailt írom” – írta Tara Bezosnak.

    Ami ezután történt, az sokakat megdöbbentett. Tara panasza nem csak saját problémájára világított rá, hanem egy sokkal nagyobb rendszerszintű hibára az Amazonnál.

    Bezos sokkoló válasza az Amazon dolgozó panaszára-1
    Egy Amazon raktári dolgozó akaratlanul belső vizsgálatot indított el egyetlen emailjével (Fotó: Nathan Stirk/Getty Images)

    Rendszerszintű problémák az Amazonnál

    A The New York Times vizsgálata kiderítette, hogy Tara esete korántsem egyedi. Összesen 179 raktári dolgozó szenvedett hasonló problémáktól. Orvosi igazolásaik „eltűntek” a rendszerből, néhányukat pedig el is bocsátották, mert a szoftver hiányzásként könyvelte el a betegszabadságukat.

    Az Amazon szóvivője, Kelly Nantel a következőket nyilatkozta az esettel kapcsolatban:

    „Csalódottak vagyunk, ha bármelyik alkalmazottunk problémába ütközik a szabadsága során. A New York Times cikke azt sugallja, hogy ezek a problémák széles körben elterjedtek és folyamatosak. Ez nem igaz.”

    Bezos szokatlan módszerei

    Bár az email-kezelési készségein még van mit csiszolni, Bezos nem fél tesztelni saját cége ügyfélszolgálati rendszerét. Egy korábbi „kényelmetlen” kísérlet során személyesen hívta fel az Amazon ügyfélszolgálatát, miután az adatok azt mutatták, hogy a felhasználók mindössze 60 másodpercet várnak a kapcsolásig.

    Bezos sokkoló válasza az Amazon dolgozó panaszára-2
    Bezos az Amazon alapítója, ügyvezető elnöke, valamint korábbi elnöke és vezérigazgatója (Fotó: Steve Granitz/FilmMagic)

    Bezos 10 percig várt a vonalban, ami rávilágított arra, hogy valami nincs rendben az adatgyűjtéssel. Ez az eset jól példázza Bezos vezetési filozófiáját:

    „Van egy mondásom: amikor az adatok és az anekdoták nem egyeznek, általában az anekdotáknak van igazuk. Ez nem azt jelenti, hogy vakon követni kell az anekdotákat, hanem azt, hogy meg kell vizsgálni az adatokat.”

    Összegzés

    Jeff Bezos esete az Amazon raktári dolgozóval rávilágít arra, hogy még a világ legnagyobb vállalatainál is előfordulhatnak súlyos rendszerhibák. Bár Bezos reakciója nem volt tökéletes, a probléma feltárása és a rendszer javítására tett erőfeszítések azt mutatják, hogy a cég igyekszik tanulni a hibáiból. Az eset arra is rámutat, mennyire fontos a vezetők számára, hogy néha „kényelmetlenül” közel kerüljenek a valósághoz, és első kézből tapasztalják meg a vállalat működését.

    Ezek is érdekelhetnek

    Ezt se hagyd ki!