Bioshock: A klasszikus játék viharos születése
A BioShock, mint számos klasszikus videójáték, fejlesztése tele volt veszélyekkel és kihívásokkal, amelyek végül egy ikonikus alkotássá formálták.
A fejlesztés nehézségei
Sok klasszikus videójátékhoz hasonlóan a Bioshock fejlesztési folyamata veszélyekkel teli volt. A játék megjelenése előtt néhány hónappal a fejlesztő Irrational Games csapata kívülállókat hívott meg, hogy először próbálják ki a játékot, ám a visszajelzések teljes mértékben negatívak voltak. A tesztelők túl sötétnek, zavarba ejtőnek és unalmasnak nevezték a játékot – sőt, egyik játékos még azt sem értette, hogy a Rapture egy víz alatti város.
Ez a visszacsatolás öt év kimerítő fejlesztés végén érkezett, amelynek minden részlete egy részletes profilban kerül bemutatásra az Eurogamer-től.
Időzítés és stúdióbezárás
Különösen alkalmas pillanatban kerül napvilágra a Bioshock története: Ken Levine pár hónappal ezelőtt döntött úgy, hogy bezárja a játék mögött álló stúdiót. Így a profil nemcsak a fejlesztés krónikája, hanem egyben az Irrational Games emlékbeszéde is.
Ha rajongsz a Rapture világáért, ez a cikk kötelező olvasmány. A drámai események mellett az Eurogamer korai koncepciós rajzokhoz és a eredeti Bioshock pitch teljes másolatához is hozzájutott.
Összefoglalva, a BioShock fejlesztése példázza, hogyan születhetnek remekművek a kudarcokból: a kezdeti negatívumok ellenére a játék ma már klasszikus, és ez a történet rávilágít a videojáték-ipar kreatív, de kockázatos oldalára.


