EA bővíti hozzáférhetőségi kezdeményezését új technológiai szabadalmakkal
Az Electronic Arts 23 új technológiai szabadalmat tesz szabadon elérhetővé, jelentősen bővítve ezzel a játékok hozzáférhetőségét és inkluzivitását.
Az Electronic Arts (EA) kibővíti hozzáférhetőségi programját 23 további technológiai szabadalommal, amelyeket más cégek és fejlesztők szabadon használhatnak anélkül, hogy jogsértési perrel kellene szembenézniük. Ez a bővítés több mint kétszeresére növeli az EA által 2021-es indulása óta megnyitott szabadalmak teljes számát, és magában foglalja a beszéd- és hangfelismerési, valamint -generálási eszközöket.
„Hisszük, hogy a játékoknak mindenki számára elérhetőnek kell lenniük, és iparágvezető csapataink folyamatosan új módszereket keresnek ennek megvalósítására,” – nyilatkozta Kerry Hopkins, az EA globális ügyekért felelős alelnöke egy sajtóközleményben.
Innovatív technológiák a játékélmény javításáért
A szabadon elérhető technológiai szabadalmak között találhatók olyan rendszerek, amelyek:
- Javítják a beszédfelismerést
- Szövegadatokból kifejező beszédhangot generálnak
- Minimális hangminta alapján a játékos hangját utánzó beszédet hoznak létre
- Gépi tanulást alkalmaznak a játékos hangjának öregítésére
- Következtetnek a játékos érzelmi állapotára játék közben, és automatikusan ehhez igazítják a háttérzenét
Az EA szerint ezek a szabadalmak javíthatják a játékélményt olyan játékosok számára, akik beszédzavarral küzdenek vagy nehézségeik vannak a verbális önkifejezésben. Segíthetnek nekik olyan módon kommunikálni, amely jobban tükrözi korukat, érzelmeiket, nyelvüket és beszédstílusukat.
További lépések a hozzáférhetőség felé
A bejelentés mellett az EA kiadja az IRIS Unreal Engine 5 plugint is, amely lehetővé teszi az EA fényérzékenység-elemző technológiájának használatát a játékmotorban. Ez segíti a játékfejlesztőket azon képkockák azonosításában, amelyek hatással lehetnek a fényérzékeny játékosokra.
Ez a kezdeményezés jelentős lépés az inkluzívabb játékipar felé, lehetővé téve a fejlesztők számára, hogy innovatív technológiákat használjanak fel a játékok hozzáférhetőbbé tételére minden játékos számára.