EA bővíti hozzáférhetőségi programját új szabadalmakkal

EA bővíti hozzáférhetőségi programját új szabadalmakkal

EA bővíti hozzáférhetőségi kezdeményezését új technológiai szabadalmakkal

Az Electronic Arts 23 új technológiai szabadalmat tesz szabadon elérhetővé, jelentősen bővítve ezzel a játékok hozzáférhetőségét és inkluzivitását.

Az Electronic Arts (EA) kibővíti hozzáférhetőségi programját 23 további technológiai szabadalommal, amelyeket más cégek és fejlesztők szabadon használhatnak anélkül, hogy jogsértési perrel kellene szembenézniük. Ez a bővítés több mint kétszeresére növeli az EA által 2021-es indulása óta megnyitott szabadalmak teljes számát, és magában foglalja a beszéd- és hangfelismerési, valamint -generálási eszközöket.

„Hisszük, hogy a játékoknak mindenki számára elérhetőnek kell lenniük, és iparágvezető csapataink folyamatosan új módszereket keresnek ennek megvalósítására,” – nyilatkozta Kerry Hopkins, az EA globális ügyekért felelős alelnöke egy sajtóközleményben.

Innovatív technológiák a játékélmény javításáért

A szabadon elérhető technológiai szabadalmak között találhatók olyan rendszerek, amelyek:

  • Javítják a beszédfelismerést
  • Szövegadatokból kifejező beszédhangot generálnak
  • Minimális hangminta alapján a játékos hangját utánzó beszédet hoznak létre
  • Gépi tanulást alkalmaznak a játékos hangjának öregítésére
  • Következtetnek a játékos érzelmi állapotára játék közben, és automatikusan ehhez igazítják a háttérzenét

Az EA szerint ezek a szabadalmak javíthatják a játékélményt olyan játékosok számára, akik beszédzavarral küzdenek vagy nehézségeik vannak a verbális önkifejezésben. Segíthetnek nekik olyan módon kommunikálni, amely jobban tükrözi korukat, érzelmeiket, nyelvüket és beszédstílusukat.

További lépések a hozzáférhetőség felé

A bejelentés mellett az EA kiadja az IRIS Unreal Engine 5 plugint is, amely lehetővé teszi az EA fényérzékenység-elemző technológiájának használatát a játékmotorban. Ez segíti a játékfejlesztőket azon képkockák azonosításában, amelyek hatással lehetnek a fényérzékeny játékosokra.

Ez a kezdeményezés jelentős lépés az inkluzívabb játékipar felé, lehetővé téve a fejlesztők számára, hogy innovatív technológiákat használjanak fel a játékok hozzáférhetőbbé tételére minden játékos számára.

Exit mobile version