Az FTC új szabálya a rejtett díjak ellen a jegy- és szállásfoglalás területén
A Federal Trade Commission (FTC) jóváhagyta azt az új szabályt, amely megtiltja a szállodáknak és jegyértékesítőknek a vásárláshoz kapcsolódó extra díjak elrejtését.
A szabály főbb pontjai
Az új szabály értelmében a vállalkozásoknak ‘előzetes közzétételt’ kell biztosítaniuk a szállodai tartózkodás, nyaralóbérlés vagy élő eseményekre szóló jegyek teljes áráról a fizetés előtt. A szabály a rejtett díjakat célozza meg, amelyek gyakran észrevétlenül emelik meg a végső árat.
Fontos megjegyezni, hogy a szabály nem tiltja meg ezeknek a díjaknak a felszámítását, csupán előírja a teljes költség (beleértve a díjakat is) közzétételét a hirdetésekben és az árak megjelenítésekor.
A szabály hatása és időzítése
A vállalkozásoknak a teljes vásárlási árat ‘feltűnőbben kell megjeleníteniük, mint a legtöbb egyéb árinformációt’. Bár a szállítási költségeket és az adókat továbbra is kihagyhatják a hirdetett árakból, ezeket a díjakat most már a fizetési adatok megadása előtt kell megjeleníteniük. A szabály várhatóan 2025 áprilisában lép hatályba.
‘Az emberek megérdemlik, hogy előre tudják, mennyit kérnek tőlük – anélkül, hogy aggódniuk kellene amiatt, hogy később rejtélyes díjakkal terhelik őket, amelyekre nem számítottak és nem tudnak elkerülni’ – nyilatkozta Lina Khan, az FTC elnöke.
További FTC intézkedések
Az FTC nemrégiben több olyan változtatást is jóváhagyott, amelyek közvetlenül érintik a fogyasztókat:
- Új ‘click-to-cancel’ szabály, amely megkönnyíti az előfizetések lemondását
- A Telemarketing Sales Rule kiterjesztése a technikai támogatással kapcsolatos csaló hívásokra
Ezek az intézkedések azt mutatják, hogy az FTC aktívan dolgozik a fogyasztók védelmén és a tisztességesebb piaci gyakorlatok kialakításán.
Összefoglalás
Az FTC új szabálya jelentős lépés a fogyasztók védelmében, amely átláthatóbbá teszi az árképzést a szállás- és jegyfoglalás területén. A vállalkozásoknak fel kell készülniük a változásokra, hogy megfeleljenek az új követelményeknek, míg a fogyasztók várhatóan tisztább képet kapnak majd a vásárlásaik teljes költségéről.