back to top
10.8 C
Budapest
csütörtök, november 6, 2025
spot_img
Továbbiak

    FTC bünteti a Marriottot adatvédelmi mulasztások miatt

    FTC rendelet a Marriott adatbiztonságának erősítésére

    A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) szigorú intézkedéseket hozott a Marriott International és leányvállalata, a Starwood Hotels ellen, hogy megelőzzék a jövőbeli adatvédelmi incidenseket.

    A bejelentés részletei

    A Szövetségi Kereskedelmi Bizottság pénteken bejelentette, hogy véglegesítette a rendeletet (pdf), amely a Marriott Internationalt és leányvállalata, a Starwood Hotels kötelezi a digitális biztonság javítására, jelentette a BleepingComputer.

    Az adatvédelmi incidensek háttere

    Az FTC a cégeket lazább biztonsági gyakorlatokkal vádolta meg, amelyek három jelentős adatvédelmi incidenst eredményeztek 2015-ben, 2018-ban és 2020-ban. Ezek az események „több mint 344 millió ügyfelet érintettek világszerte”, és útlevezeti adatokat, fizetőkártya-információkat valamint egyéb személyes adatokat szivárogtattak ki.

    A adatvédelmi incidensek súlyossága miatt az FTC most robusztus adatbiztonsági program bevezetését írja elő, beleértve a rendszeres ellenőrzéseket és a biztonsági protokollok szigorítását. Ez a lépés hangsúlyozza a vállalatok felelősségét a ügyféladatok védelmében a digitális korban.

    A cégeknek mostantól átfogó biztonsági intézkedéseket kell bevezetniük, hogy elkerüljék a hasonló hibákat.

    A következmények és tanulságok

    Ez a rendelet példázza, hogyan lép fel a szabályozó hatóság a mulasztások ellen. A Marriottnak és a Starwoodnak mostantól szigorúbb adatkezelési protokollokat kell alkalmaznia, ami magában foglalhatja a titkosítás erősítését és a rendszeres biztonsági auditokat. Az ügyfelek számára ez azt jelenti, hogy nagyobb védelmet kapnak a jövőben.

    A történtek rávilágítanak a vállalati adatbiztonság fontosságára, különösen a vendéglátóiparban, ahol hatalmas mennyiségű személyes adat kerül kezelés alá.

    Összefoglalva: Az FTC rendelete kulcsfontosságú lépés a globális adatvédelmi szabványok emelésében, biztosítva, hogy a nagyvállalatok, mint a Marriott, priorizálják a biztonságot. Ez az eset figyelmeztetés mindenkinek a digitális kockázatokra, és ösztönzi a jobb gyakorlatok bevezetését az iparágban.

    Ezek is érdekelhetnek

    Ezt se hagyd ki!