back to top
0.4 C
Budapest
hétfő, december 23, 2024
spot_img
Továbbiak

    Gabe Newell: Miért nem készült el a Half-Life 3?

    A Half-Life 3 elmaradásának okai és a Valve kreatív kihívásai

    Gabe Newell, a Valve társalapítója egy új dokumentumfilmben részletesen beszél arról, miért nem készült el a rajongók által régóta várt Half-Life 3.

    Nem meglepő módon a tegnapi nagy Half-Life megjelenés nem a Half-Life 2 folytatása vagy akár a harmadik Half-Life 2: Episode rész volt, hanem a Valve legendás 2004-es játékának 20. évfordulós frissítése. És a stúdió társalapítója, Gabe Newell nyilatkozata alapján úgy tűnik, hogy a közeljövőben sem várható egyik folytatás sem.

    Newell személyes kudarca

    Newell a következőképpen magyarázza, amit ő ‘személyes kudarcának’ nevez:

    Nem lehetsz lusta és mondhatod azt, hogy ‘ó, előre visszük a történetet’. Ez kibújás a játékosok iránti kötelezettséged alól. Igen, persze, imádják a történetet. Sok-sok aspektusát szeretik. De azt mondani, hogy azért csinálod, mert az emberek tudni akarják, mi történik ezután… tudod, kiadhattuk volna, nem lett volna olyan nehéz. A kudarc – az én személyes kudarcom – az volt, hogy tanácstalan voltam. Nem tudtam rájönni, miért vinné előre bármiben is a dolgokat az Episode 3 elkészítése.

    Kreatív próbálkozások

    Ez nem jelenti azt, hogy a cég nem próbálkozott. Az Episode 3 egyik ötlete egy ‘Jégfegyver’ volt, amely David Speyrer mérnök szerint lehetővé tette volna a játékosoknak, hogy ‘amorf alakzatokat’ fújjanak, amelyek akadályként, platformként, vagy akár ‘Silver Surfer módban’ útként szolgálhattak volna a szakadékok áthidalására. Speyrer beszél továbbá ‘blob’ ellenségekről is, amelyek át tudtak volna mozogni a rácsokon vagy kisebb ‘fejrák-szerű dolgokra’ oszlani.

    De Speyrer és más Valve alkalmazottak is megerősítik Newell véleményét, miszerint egyszerűen nem tudtak olyan ötletekkel előállni, amelyek méltóak lettek volna egy új Half-Life játékhoz. Egy szinttervező hasonló dolgot mondott egy 2020-as interjúban, ahol a ‘hatókör-csúszást’ is hibáztatta – azt a tendenciát, hogy egy projekt lassan túlnő az eredeti tervén – valamint azt, hogy a cég el akarta kezdeni a Source 2 motor fejlesztését, amely a VR előzményt, a Half-Life: Alyx-ot hajtja.

    Nagyobb halak sütése

    Geoff Keighley játékújságíró szerint, akinek Newell egyszer belépőkártyát adott a Valve stúdióiba azzal az utasítással, hogy ‘csinálj, amit akarsz’, ‘Newell a Half-Life 2-t motornak, platformnak, vagy legjobb esetben egy teljes iparágnak tekinti önmagában’. A kreatív blokkokon túl talán a Valve-nak egyszerűen túl sok nagyobb hala van, amit meg kell sütnie.

    Összefoglalva, úgy tűnik, hogy a Half-Life 3 elmaradásának fő okai a kreatív kihívások, a túl ambiciózus tervek és a Valve más irányú fókusza. A rajongóknak továbbra is türelemmel kell lenniük, ha valaha is látni szeretnék Gordon Freeman kalandjainak folytatását.

    Ezek is érdekelhetnek

    Ezt se hagyd ki!