back to top
2.8 C
Budapest
kedd, december 24, 2024
spot_img
Továbbiak

    GM eladja részesedését az EV akkumulátorgyárban

    GM eladja EV akkumulátorgyári részesedését az LG-nek

    A General Motors bejelentette, hogy eladja részesedését egy elektromos járműakkumulátor-üzemben partnerének, az LG Energy Solutions-nek, ami jelentős változást hoz az EV-gyártás területén.

    A Michigan állambeli Lansingben található, csaknem befejezett gyárat eredetileg az Ultium Cells LLC, a GM és a dél-koreai LG közös vállalata fejlesztette. A nem kötelező érvényű megállapodás értelmében az LG lesz az egyedüli tulajdonos, és befejezi az üzem építését. A vállalat ezt követően más ügyfeleknek fogja értékesíteni az akkumulátorokat. A GM közölte, hogy visszakapja az üzembe befektetett 1 milliárd dollárt.

    Meglévő együttműködések és új fejlemények

    A GM és az LG már közösen fejleszt akkumulátorokat Warren (Ohio) és Spring Hill (Tennessee) üzemeiben, ahol a Cadillac Lyriq és a Chevy Equinox EV modellek akkumulátorait gyártják. Az autógyártónak emellett közös tulajdonban lévő akkumulátorgyára van a Samsung SDI-vel New Carlisle-ben (Indiana). A mai bejelentést követően a GM tulajdonában lévő akkumulátorgyárak száma az Egyesült Államokban háromra csökken.

    A GM állítása szerint közel áll ahhoz, hogy nyereségessé tegye EV üzletágát

    A GM szerint részben azért közelít az EV üzletág nyereségességéhez, mert képes az akkumulátorokat tömegesen gyártani az Egyesült Államokban, ami egyszerűsíti az ellátási láncokat és hozzáférést biztosít a Biden-adminisztráció pénzügyi ösztönzőihez. Azonban Donald Trump megígérte, hogy hivatalba lépése esetén megszünteti az EV támogatásokat, ami felboríthatja a GM és más autógyártók erőfeszítéseit egy olyan EV üzletág kifejlesztésére, amely ugyanolyan nyereséges, mint a benzines autók értékesítése.

    Új technológiai fejlesztések

    A GM és az LG bejelentette azt is, hogy téglatest alakú, ‘prizmás’ akkumulátorcellákat terveznek kifejleszteni, amelyek nagyobb energiakapacitással rendelkeznek, mint a hengeres cellák. A prizmás cellákat lapos, merev tokba csomagolják, és általában egyszerűbb gyártani őket.

    Paul Jacobson, a GM pénzügyi igazgatója kijelentette: ‘Úgy véljük, hogy rendelkezünk a megfelelő cella- és gyártási képességekkel az EV-piac tőkehatékony növekedéséhez. Ez a tranzakció segíti az LG Energy Solution-t a kereslet kielégítésében, kihasználva a már majdnem üzemkész kapacitást, és még hatékonyabbá teszi a GM-et.’

    Ez a lépés jelentős változást jelent a GM EV stratégiájában, és rávilágít az elektromos járműipar gyorsan változó dinamikájára.

    Ezek is érdekelhetnek

    Ezt se hagyd ki!