back to top

Google leállítja a harmadik féltől származó sütik kivezetését

Google megtartja a harmadik féltől származó sütiket a Chrome-ban

A Google váratlanul bejelentette, hogy mégsem vezeti ki a harmadik féltől származó sütiket a Chrome böngészőből, ami jelentős változást jelent a vállalat korábbi terveihez képest.

A Google eredeti terve, miszerint fokozatosan kivezeti a harmadik féltől származó sütiket a Chrome böngészőből, hivatalosan véget ért. Anthony Chavez, a Google Privacy Sandbox alelnöke egy keddi frissítésben közölte, hogy a vállalat úgy döntött, ‘fenntartja jelenlegi megközelítését, amely lehetővé teszi a felhasználók számára a harmadik féltől származó sütik választását a Chrome-ban’.

A döntés háttere és következményei

Ez a bejelentés jelentős fordulatot jelent a Google korábbi stratégiájához képest. A vállalat eredetileg azt tervezte, hogy 2024-re teljesen megszünteti a harmadik féltől származó sütik támogatását a Chrome-ban, ami a webes hirdetési iparág számára komoly kihívást jelentett volna.

A harmadik féltől származó sütik kulcsfontosságú szerepet játszanak a célzott online hirdetésekben, lehetővé téve a hirdetők számára, hogy nyomon kövessék a felhasználók böngészési szokásait különböző weboldalakon keresztül.

A Privacy Sandbox projekt jövője

A Google továbbra is folytatja a Privacy Sandbox kezdeményezést, amely alternatív megoldásokat keres a felhasználók adatainak védelmére és a hirdetési iparág igényeinek kielégítésére. Az új irány szerint a vállalat a következőkre összpontosít:

  • A felhasználók nagyobb kontrolljának biztosítása a böngészési adataik felett
  • Új technológiák fejlesztése, amelyek egyensúlyt teremtenek a magánélet és a hirdetési hatékonyság között
  • Együttműködés a hirdetési iparággal és a szabályozó hatóságokkal

A döntés várhatóan megkönnyebbülést hoz a hirdetési iparág számára, amely aggódott a harmadik féltől származó sütik eltávolításának potenciális hatásai miatt.

Ez a lépés azt mutatja, hogy a Google komolyan veszi az iparági visszajelzéseket és a szabályozói aggályokat – mondta egy névtelenséget kérő iparági szakértő.

Összefoglalás

A Google döntése, hogy megtartja a harmadik féltől származó sütiket a Chrome-ban, jelentős változást jelent a vállalat adatvédelmi stratégiájában. Míg ez a lépés valószínűleg örömmel tölti el a hirdetési iparágat, továbbra is kérdések merülnek fel azzal kapcsolatban, hogyan fogja a Google egyensúlyba hozni a felhasználók magánéletének védelmét és a hatékony online hirdetési modell fenntartását. A Privacy Sandbox projekt folytatódik, de új irányokat vesz, amelyek várhatóan jelentős hatással lesznek a webes ökoszisztémára a következő években.

Exit mobile version