back to top

Google szigorítja a hamis értékelések elleni fellépést

Google fokozza a hamis értékelések elleni küzdelmet az Egyesült Királyságban

A Google új intézkedéseket vezet be a hamis értékelések ellen az Egyesült Királyságban, javítva a fogyasztói bizalmat és az üzleti tisztességet.

A Google keményebben fog fellépni azokkal a brit vállalkozásokkal szemben, amelyek hamis értékeléseket használnak csillagos minősítésük javítására a keresőóriás értékelési platformján. Az UK’s Competition and Markets Authority (CMA) pénteken bejelentette, hogy a Google beleegyezett a hamis értékelések felderítésének és eltávolításának folyamatainak javításába, és intézkedéseket hoz az azokat közzétevő vállalkozások és értékelők ellen.

Új intézkedések a hamis értékelések ellen

Az intézkedések között szerepel:

  • Az új értékelések hozzáadási lehetőségének deaktiválása azoknál a vállalkozásoknál, amelyekről kiderül, hogy hamis értékeléseket használnak
  • Minden meglévő értékelés törlése legalább hat hónapra, ha ismételten gyanús értékelési tevékenységet folytatnak
  • Feltűnő ‘figyelmeztető riasztások’ elhelyezése a hamis értékeléseket használó vállalkozások Google-profiljain
  • Azon személyek kitiltása és értékelési előzményeinek törlése, akik ismételten hamis vagy félrevezető értékeléseket tesznek közzé az Egyesült Királyságban működő vállalkozások oldalain, még akkor is, ha más országban tartózkodnak

A Google-nek a következő három évben jelentést kell tennie a CMA-nak, hogy biztosítsa a megállapodás betartását.

‘A Google-tól elért változtatások biztosítják, hogy megbízható folyamatok legyenek érvényben, így az emberek bízhatnak az értékelésekben és a lehető legjobb döntéseket hozhatják’ – nyilatkozta Sarah Cardell, a CMA vezérigazgatója.

Globális változások és további vizsgálatok

A Google tavaly hasonló változtatásokat hajtott végre a Maps értékeléseiben, kijelentve, hogy a hozzájárulásoknak ‘egy adott hely vagy vállalkozás valódi tapasztalatát kell tükrözniük’. Ezek a változtatások azonban globálisan érvényesek, míg a Google elkötelezettsége az értékelések javítására minden platformján egyelőre csak az Egyesült Királyságra vonatkozik.

Az értékelésekkel kapcsolatos változtatások a CMA 2021-ben indított vizsgálatát követik, amely a Google és az Amazon ellen irányult, mivel felmerült a gyanú, hogy a vállalatok megsértették a fogyasztóvédelmi törvényeket azzal, hogy nem tettek eleget a hamis értékelések kezelésére platformjaikon. A CMA közlése szerint az Amazon elleni vizsgálat még folyamatban van, és a frissítést ‘kellő időben’ fogják bejelenteni.

Összefoglalva, a Google új intézkedései jelentős lépést jelentenek a hamis értékelések elleni küzdelemben az Egyesült Királyságban, javítva ezzel a fogyasztói bizalmat és az üzleti tisztességet az online értékelések terén.

Exit mobile version