Gwyneth Paltrow lép be az Astronomer botrányába
Egy tech cég krízishelyzetben van, miután a Coldplay-koncerten lefotózták a vezérkar szerelmi kalandját. Most Gwyneth Paltrow, a frontember exfelesége menti a menthetőt egy humoros videóval – igazi PR-mestermunka!
A Coldplay-koncert, ami mindent felforgatott
Az Astronomer nevű tech vállalat az utóbbi napokban hatalmas botrányba keveredett. A cég vezérigazgatója, Andy Byron, és a fő人事 tisztje, Kristin Cabot, egy Coldplay-koncerten az USA-ban nagyon közel kerültek egymáshoz. A felvétel vírusként terjedt, és rengeteg mémet szült belőle.
A zenekar énekese, Chris Martin, még rá is szólt a közönségre: „Vagy viszonyuk van, vagy csak nagyon félénkek.” A pár ezután mindketten lemondtak pozícióikról, és ideiglenes vezetők léptek a helyükre. A cég most próbálja összeszedni magát.

Gwyneth Paltrow, a váratlan mentőangyal
Az Astronomer nem tétovázott: bevetették a nagyágyút, Gwyneth Paltrow-t! A 52 éves színésznő, aki Chris Martin volt felesége, „nagyon ideiglenes” szóvivőként tűnik fel egy ironikus videóban. A klipben a Goop-alapító a cég nevében válaszol a botrány utáni kérdésekre.
A egyperces videót a közösségi médiában osztották meg, felirattal: „Köszönjük az érdeklődést az Astronomer iránt.” Paltrow így kezdi: „Szia, Gwyneth Paltrow vagyok. Nagyon ideiglenesen béreltek fel, hogy beszéljek a 300 feletti munkatárs nevében az Astronomernél.”

A videóban ügyesen kitér a kínos kérdések elől, miközben a cég termékeire tereli a szót. Például amikor feltűnik: „Óriás Istenem! Mi a fene…”, Paltrow így folytatja: „Igen, az Astronomer a legjobb hely az Apache Airflow (adatmenedzsment rendszer) futtatására! Egységesíti az adatok, gépi tanulás (ML) és mesterséges intelligencia (AI) pipeline-ok kezelését nagy léptékben.”
Gwyneth Paltrow Astronomer-videója: mesterien kitér a botrány elől
A következő kérdés: „Hogy van a közösségi média csapata…” – erre megint a cég promóciója jön: „Igen! Még vannak helyek a szeptemberi Beyond Analytics eseményünkre.” Végül: „Visszatérünk ahhoz, amit a legjobban tudunk: játékváltó eredményeket szállítani ügyfeleinknek. Köszönjük az érdeklődést!”

Ez igazi kármentesítés! A közösségi média felhasználói dicsérik az Astronomert, amiért beleállt a botrányba. Egyikük: „Ez az egyik legjobb krízismenedzsment-eset, amit láttam. Évekig tananyag lesz az iskolákban. Hogy Chris Martin exjét használták fel, az még jobbá teszi!”
Másik: „Felfogadtátok a Coldplay-énekes exfeleségét. Elképesztő.” Egy harmadik: „Ez tényleg fantasztikus válasz.” Negyedik: „Ez PR-mesterkurzus. A július 2025-ös legvirálisabb pillanatot veszitek, és helyett a katasztrófa kontrollnak, viccet csináltok belőle, ami óriási márkaismertséget hoz. Bravó.”
Mi a tanulság ebből a tech-románcból?
Kíváncsi vagyok, vajon Paltrow-t bérelik-e esküvőkre vagy bar micvókra is? A videó remekül mutatja, hogyan lehet a negatívumot pozitívummá fordítani. Az Astronomer ügyesen használta ki a viralitást, és most mindenki a cég termékeiről beszél – na jó, legalábbis részben.
Összefoglalva: a Coldplay-botrányból született Gwyneth Paltrow-féle videó nem csak megmentette az Astronomer hírnevét, hanem példaértékű PR-akcióvá vált. Humorral és okossággal kezelték a krízist, ami hosszú távon erősítheti a márkát. Aki szereti a celebhíreket keverve tech-világgal, ez kötelező!


