Gwyneth Paltrow vallomása a botrányos vagina illatú gyertyáról
Gwyneth Paltrow, a színésznőből lett wellness guru végre elárulta, mi áll a hírhedt ‘Ez úgy illatozik, mint a vaginám’ gyertya mögött. A megdöbbentő termék évekkel ezelőtt robbantotta fel az internetet, és most kiderült az igazság.
A 52 éves Paltrow, aki manapság inkább Goop nevű életmód márkájáról ismert, mint hollywoodi szerepeiről, nemrég felfedte a botrányos gyertya születésének körülményeit. A termék, amely 2020-ban került piacra, azonnal virális lett, és sokakat megdöbbentett merész elnevezésével.

A gyertya, ami felrobbantotta az internetet
Bár a termék leírása szerint a gyertya geránium, bergamott, cédrus, damaszkuszi rózsa és ambrette mag illatát tartalmazta, a legtöbben átsiklottak e részletek felett. Ehelyett sokan azt találgatták, vajon Paltrow milyen kreatív módszerekkel gyűjtötte be a szükséges illatmintákat.
A Goop korábban is keltett már feltűnést hasonlóan merész termékekkel, mint például a 66 dolláros (kb. 23 000 forintos) vaginális ‘wellness’ tojás vagy a rejtélyes ‘szex por’. De a vagina illatú gyertya még ezeken is túltett.
Paltrow vallomása
Öt évvel a gyertya-botrány után Paltrow végre elárulta az igazságot a termék születéséről a Los Angeles-i 2025 Mindvalley Manifesting Summit-on.

„Ez a termék annyira érdekes, mert egy nap épp különböző illatokkal kísérleteztünk,” magyarázta Paltrow az interjúban, utalva magára és Douglas Little parfümkészítőre. „Megszagoltam valamit, és azt mondtam: ‘Ó, ez olyan, mint… tudod’. Vicceltem. Aztán [Douglas] azt mondta: ‘Ó, ebből gyertyát kellene csinálnunk és feltenni a weboldalra.'”
„És a többi már történelem,” folytatta a színésznő. „Megint felrobbantottuk az internetet. Aztán sokáig tartott, mire túltettük magunkat ezen.”
A botrányos termék üzenete
Paltrow elmagyarázta, miért tartotta meg a terméket a weboldalon a kezdeti felháborodás ellenére: „De megtartottam az oldalon, mert van a női szexualitásnak egy olyan aspektusa, amiről úgy gondolom, hogy szocializáltak minket, hogy szégyent érezzünk miatta.”
„És én valamiféle punk rock ötletnek tartottam ezt: ‘Gyönyörűek vagyunk, fantasztikusak vagyunk, és menj a fenébe’,” tette hozzá a The Royal Tenenbaums sztárja.

A 75 dolláros (kb. 26 000 forintos) ‘vagina’ gyertyát azóta kivonták a forgalomból, de az eBay-en még mindig beszerezhető 349,99 dollárért (kb. 122 000 forintért). Paltrow később hasonló, provokatív nevű gyertyákat is piacra dobott, mint például az ‘Ez úgy illatozik, mint az orgazmusom’ és a ‘El a kezekkel a vaginámtól’.
Összefoglaló
Gwyneth Paltrow vallomása a hírhedt vagina illatú gyertyáról rávilágít arra, hogy a termék nem csupán egy merész marketingfogás volt, hanem egyfajta társadalomkritika is. A színésznő szerint a gyertya célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a női szexualitással kapcsolatos tabukra és szégyenérzetre. Bár a termék megosztó volt, kétségtelenül elérte célját: beszédtémává tette a női test és szexualitás kérdését, még ha nem is a legkonvencionálisabb módon.