back to top

Hevített dohánytermékek: új trendek és etikai kérdések

Hevített dohánytermékek: növekvő népszerűség és etikai kihívások

Egy friss országos kutatás szerint a hevített dohánytermékek használata egyre elterjedtebb Magyarországon. A 18-75 éves korosztály negyede, azaz közel 1,8 millió ember használ ilyen termékeket rendszeresen vagy alkalmanként.

Kik a fő felhasználók?

A JTI kutatása alapján a hevített dohánytermékek leginkább a 30 év alattiak körében népszerűek, különösen Budapesten és más nagyvárosokban. Az aktív dolgozók és az alapfokú végzettséggel rendelkezők szintén gyakori felhasználók.

Polyák Emese, a JTI Hungary Zrt. CSR és kommunikációs menedzsere kiemelte a generációs különbségeket: „Az 50 év felettieknek a hulladékmentesség fontos, a 30-asoknak a gyors és kényelmes használat, míg a 30 év alattiaknak az, hogy az illat ne legyen zavaró.”

Használati szokások és helyszínek

A szabadtéri használat különösen népszerű. A rendszeres használók 69%-a kertben vagy teraszon, 46%-uk pedig munkahelyi környezetben használja ezeket a termékeket. Az alkalmi fogyasztók inkább szórakozóhelyeken és vendéglátóhelyeken pöfékelnek.

A termékválasztásnál az íz (illat) és az ár-érték arány a legfontosabb szempontok. A rendszeres használók közel fele ragaszkodik a valódi dohányt tartalmazó termékekhez, míg az alkalmi használók nyitottabbak az alternatívákra.

Etikai kérdések és társadalmi felelősség

A hevített dohánytermékek használata etikai kérdéseket is felvet. A felhasználók többsége ügyel arra, hogy ne hagyjon hulladékot maga után, és körülnéz, nem zavar-e másokat. Azonban csak 28% kérdezi meg proaktívan, hogy zavarja-e a környezetét a termék használata.

Dr. Kibédi-Varga Katalin etikett szakértő hangsúlyozza: „Hevített termékek használata előtt is mindig illene megkérdezni a körülöttünk lévőket: ‘Nem zavar, ha használom?’ Ez nemcsak szabály-, hanem felelősségkérdés is.”

Összefoglalás

Bár a hevített dohánytermékek használata egyre elterjedtebb Magyarországon, még van hova fejlődni a társadalmi normák követésében. Pozitívum, hogy a rendszeres használók általában tudatosabbak és jobban alkalmazkodnak környezetükhöz. A jövőben fontos lesz a felelősségteljes használat és az etikus magatartás további erősítése.

Társadalmi célú reklám – Megrendelője a JTI Hungary Zrt. A hevített dohánytermékek fogyasztása károsítja az Ön egészségét és függőséghez vezet.

Exit mobile version