Influencer sokkoló elutasítása egy exkluzív edzőteremtől
Egy Los Angeles-i influencer megdöbbentő tapasztalatról számolt be, miután egy havi 475 fontos (kb. 220 ezer forintos) luxus edzőterem elutasította a tagságát, állítólag a közösségi média profilja alapján.
Amikor az Instagram fontosabb, mint a fitnesz célok
A legtöbbünk számára a legnagyobb kihívás egy edzőterembe való beiratkozásnál az, hogy egy hideg, esős szerdán rávegyük magunkat a mozgásra. Az influencerek világában azonban teljesen más a helyzet. Az általuk látogatott edzőtermek inkább hasonlítanak wellness központokra, mint a mi havi 35 fontos (kb. 16 ezer forintos) tagdíjú helyeinkre. De úgy tűnik, a magasabb ár nem mindig jelent jobb minőséget, ahogy azt egy Los Angeles-i influencer nemrég megtapasztalta.

Brooke Schofield, a Cancelled Podcast társműsorvezetője a műsorban osztotta meg kellemetlen élményét. Elmondása szerint nemrég jelentkezett egy meg nem nevezett, exkluzív edzőterembe, de elutasították a jelentkezési lap kitöltése után.
Brooke eredetileg személyesen ment el az edzőterembe egy barátjával, arra számítva, hogy ott helyben beiratkozhat. Ehelyett közölték vele, hogy csak online fogadnak el jelentkezéseket. „Mik a feltételek, meg kell mutatnom a narancsbőrömet és a bankszámlámat?” – viccelődött Tana Mongeau, a podcast másik műsorvezetője.
Amikor az Instagram fontosabb, mint a fitnesz célok
Brooke ezután leült kitölteni a jelentkezési lapot, arra számítva, hogy személyes érdeklődési köreiről és fitnesz céljairól fogják kérdezni. Ehelyett meglepődve tapasztalta, hogy csak a nevét, e-mail címét és Instagram-azonosítóját kellett megadnia, ami már önmagában gyanús.

„Amikor vége lett, úgy éreztem, mintha megsértettek volna” – mondta Brooke, hozzátéve, hogy őt elutasították, míg a barátját felvették. „Ha most elfogadnának, azt mondanám nekik, hogy ‘menjetek a fenébe’. Mert mit láttak először az Instagramomon, ami miatt elutasítottak?”
Brooke reakciója érthető, de mi még mindig próbáljuk felfogni, hogy egy edzőterem egyáltalán kerülhet ennyibe. Bár Hollywood lévén talán nem kellene meglepődnünk. Elvégre Los Angeles az otthona a 20 dolláros (kb. 7000 forintos) smoothie-knak is.
A közösségi média új kapuőr szerepben
A videó azóta virálissá vált, és az emberek hevesen reagáltak egy olyan méregdrága edzőterem létezésére, amely a közösségi média profilok alapján válogatja meg tagjait. „Rájöttem, hogy nem élnék túl Los Angelesben” – írta valaki, míg egy másik hozzászóló megjegyezte: „HAVI HATSZÁZ?! Rosszul vagyok.”
Egy harmadik felhasználó érdekes párhuzamot vont: „Ez nem ugyanaz a koncepció, mint a Birkin táska vásárlása? Lehet, hogy van rá pénzed, de ez még nem jelenti azt, hogy meg is veheted.”
Ez az eset rávilágít arra, hogy a közösségi média egyre inkább befolyásolja mindennapi életünket, még olyan területeken is, mint az edzés és az egészséges életmód. Az influencerek világában a látszat gyakran fontosabb, mint a valódi tartalom, és úgy tűnik, egyes vállalkozások is ezt a trendet követik.
Összegzés: Amikor az Instagram fontosabb, mint az egészség
Ez az eset rámutat arra, hogy a közösségi média milyen mértékben befolyásolja életünket, még olyan alapvető területeken is, mint az egészségmegőrzés. Bár a legtöbbünk számára egy ilyen drága edzőterem elképzelhetetlen luxus, az influencerek világában ez mindennapos. Az viszont elgondolkodtató, hogy egy fitnesz létesítmény inkább az online megjelenés, mint a valódi egészségügyi célok alapján válogatja meg tagjait. Ez a történet jól példázza a mai közösségi média-központú társadalom ellentmondásait és kihívásait.