back to top

Influenszerek rémálma: celebek, akikkel pokoli együttműködni

Influenszerek és márkák: nem mindig álomszerű az együttműködés

Az influenszermarketing virágkorát éli, de nem minden együttműködés sikertörténet. Egy Reddit-beszélgetés rávilágított, mely magyar hírességekkel érdemes és kikkel kockázatos dolgozni a márkáknak.

Csalódások és kudarcok az influenszer világban

Bár számos ismert személyiség, köztük Hódi Pamela, Kulcsár Edina és a Schobert család tagjai rendszeresen promotálnak termékeket közösségi oldalaikon, a márkák tapasztalatai vegyesek. Egy Reddit-fórumon marketing szakemberek osztották meg negatív élményeiket:

  • Eltűnő influenszerek a rájuk bízott termékekkel
  • Elfelejtett posztok és ígéretek
  • Minimális erőfeszítés az együttműködésekben

Egy kommentelő kritikusan fogalmazott: „A legtöbb influenszernek nincs önálló gondolata, teljes forgatókönyvet kell készíteni nekik, ami miatt természetellenes lesz az eredmény.”

Pozitív kivétel: Vasvári Vivien

A negatív tapasztalatok tengerében Vasvári Vivien pozitív példaként emelkedett ki. Egy márka képviselője így nyilatkozott róla:

„Amikor én együttműködtem Vasvári Vivivel, nekem egy pozitív csalódás volt. Időben jött, nagyon kedves volt, munkamorál a helyén, konstruktív volt az egész projekt alatt.”

Az influenszer marketing ára

Megyeri Csilla nemrég elárulta egy podcastben, hogy az influenszerek díjazása általában követőszám-alapú. Egy követő nagyjából egy forintot ér. Csilla 193 ezer követővel rendelkezik, így könnyen kiszámítható a díjszabása.

A Reddit-fórumon említett árak nagy szórást mutatnak:

  • Minimum: 60 000 Ft / poszt
  • Maximum: 300 000 Ft / poszt

Összegzés: Óvatosan az influenszer együttműködésekkel

Az influenszer marketing kétélű fegyver lehet a márkák számára. Míg egyes hírességekkel, mint Vasvári Vivien, gyümölcsöző lehet az együttműködés, másokkal rémálommá válhat. A márkáknak érdemes alaposan megfontolni, kivel dolgoznak együtt, és világos elvárásokat megfogalmazni az együttműködés során.

Exit mobile version