back to top

Instagram vs TikTok: Küzdelem a felhasználókért

Instagram harca a TikTok ellen: Alkalmazkodás vagy lassú hanyatlás

Az Instagram vezérigazgatója, Adam Mosseri vallomása szerint a platform kénytelen volt gyorsan alkalmazkodni a TikTok jelentette kihíváshoz, hogy elkerülje a ‘lassú halált’.

Amikor Adam Mosseri 2018-ban átvette a Meta tulajdonában lévő Instagram vezetését, az alkalmazás felhasználói elkötelezettségének ‘aggasztó’ csökkenésével és stagnálásával szembesült. Ennek egyik fő oka egy új alkalmazás, a TikTok megjelenése és térnyerése volt.

TikTok hatása számokban

Az Instagram becslései szerint 2019-ben az Egyesült Államokban az alkalmazásban töltött idő csökkenésének 23 százalékáért a TikTok volt felelős. A Bytedance videóalkalmazása a COVID-19 járvány kezdete után is folyamatosan terjeszkedett.

‘Nem tudunk mindent megmagyarázni, de az egyértelmű, hogy alkalmazkodnunk kell, méghozzá gyorsan’ – írta Mosseri a csapatának 2020 márciusában.

Mosseri csütörtökön egy washingtoni bírósági meghallgatáson tanúskodott, ahol kijelentette: az Instagramnak fel kellett épülnie, mert ‘vagy növekszel, vagy lassan haldokolsz’.

Az Instagram stratégiája a TikTok kihívására válaszul:- Gyors alkalmazkodás a változó felhasználói igényekhez- Folyamatos innováció és új funkciók bevezetése- A felhasználói elkötelezettség növelése- A platform vonzerejének megőrzése a fiatalabb generációk körében

Összefoglaló

Az Instagram és a TikTok közötti verseny kiélezett küzdelmet eredményezett a közösségi média piacon. Adam Mosseri vezetése alatt az Instagram arra kényszerült, hogy gyorsan alkalmazkodjon és innováljon a TikTok jelentette kihívás leküzdése érdekében. A platform jövője nagyban függ attól, hogy mennyire sikeresen tudja megtartani és növelni felhasználói bázisát ebben a rendkívül versenyképes környezetben.

Exit mobile version