Összefoglaló: Kanye West Yeezy webáruháza botrányba fulladt
Kanye West Super Bowl-reklámja után a Yeezy webáruház váratlanul leállt, miután horogkeresztes pólókat kezdett árulni. A Shopify e-kereskedelmi platform eltávolította a weboldalt a szabálysértések miatt.
Milliókat költött egy bizarr Super Bowl-reklámra
Kanye West, aki hivatalosan Ye néven ismert, milliókat költött egy 30 másodperces Super Bowl-reklámra, hogy rajongóit a Yeezy weboldalára irányítsa. A rövid reklámban, amelyet vasárnap (február 9-én) sugároztak, West egy látszólag fogorvosi rendelőben jelent meg.
A ‘Runaway’ rapper a következőket mondta: ‘Helló srácok. Az összes pénzt, amit a reklámra szántam, ezekre az új fogakra költöttem. Szóval megint az iPhone-ommal kellett felvennem. Öhm… izé… menjetek a Yeezy.com-ra.’

A webáruház váratlanul elérhetetlenné vált
A Yeezy weboldal azonban már nem elérhető, miután West horogkeresztes szimbólummal ellátott termékeket kezdett árulni. Az online látogatókat ehelyett egy hibaüzenet fogadja, amely szerint: ‘Ez az üzlet nem elérhető.’
A Shopify, az e-kereskedelmi platform, amely számos online vállalkozást, köztük a Yeezy-t is üzemelteti, megerősítette, hogy a márka weboldalát deaktiválták. Egy az NBC News-szal megosztott nyilatkozatban kifejtették: ‘Minden kereskedő felelős a platformunk szabályainak betartásáért. Ez a kereskedő nem folytatott hiteles kereskedelmi gyakorlatot és megsértette a feltételeinket, ezért eltávolítottuk a Shopify-ról.’
Egyetlen termék: horogkeresztes póló
Nem sokkal West Super Bowl-reklámjának sugárzása után a rajongók rájöttek, hogy csak egyetlen termék volt elérhető a vásárlók számára. Egy sima fehér póló, amelynek elején fekete horogkereszt volt látható, állítólag 16 font (20 dollár) áron volt kapható, és ez volt az egyetlen dolog a weboldalon.
Nem volt hozzá semmilyen leírás, csak a ‘HH-01’ karakterek. Nem világos, hogy hány darabot adtak el ezekből, ha egyáltalán eladtak, illetve hogy kiszállították-e őket a vásárlóknak.

Ellentmondásos nyilatkozatok és reakciók
West bizarr üzleti döntése mindössze napokkal azután történt, hogy az X-en (korábban Twitter) azt írta, ‘soha nem adna el horogkeresztes pólót’. Szombaton (február 8-án) a négygyermekes apa ezt írta: ‘Soha nem adnék el horogkeresztes pólót, mert az emberek fizikailag megsérülhetnek, ha viselik… Szeretem a rajongóimat és támogatóimat.’
Az Anti-Defamation League (ADL) elítélte West-et a horogkeresztes pólók árusítása miatt egy hétfőn (február 10-én) közzétett nyilatkozatban. Az ADL online petíciót indított, amelyben felszólította a Fox Sports-ot, hogy ‘ítélje el ezt a reklámot’ és ‘soha többé ne adjon platformot a gyűlöletnek’.
Összegzés
Kanye West legújabb botránya ismét rávilágított a rapper ellentmondásos viselkedésére és üzleti döntéseire. A Yeezy webáruház leállítása és a Shopify platformról való eltávolítása súlyos következményekkel járhat West számára, mind pénzügyi, mind pedig hírnév szempontjából. Az eset újabb vitát generált a véleménynyilvánítás szabadsága és a gyűlöletbeszéd közötti határvonalról a közösségi médiában és a kereskedelemben.