back to top

Klímaaktivista letartóztatása az Apple üzleténél

Klímaaktivista letartóztatása az Apple 5. sugárúti üzleténél New Yorkban

Egy környezetvédelmi aktivistát őrizetbe vettek, miután az Apple ikonikus New York-i üzletét festékszóróval fújta le, tiltakozva a technológiai óriáscégek klímapolitikája ellen.

Egy klímaváltozás elleni aktivistát letartóztattak, miután festékszóróval fújta le az Apple 5. sugárúti üzletét egy olyan tüntetés részeként, amely a Big Tech ‘klímaképmutatása’ ellen irányult. Az Extinction Rebellion környezetvédelmi csoport aktivistái vasárnap demonstrációt tartottak a New York-i üzlet előtt, és egy személy a ‘Boycott’ (Bojkott) feliratot fújta az Apple logó alá az épület bejáratánál, valamint a ‘Tim + Trump = Toxic’ üzenetet.

A tüntetés háttere és üzenete

Az akció célja láthatóan az volt, hogy felhívja a figyelmet a nagy technológiai vállalatok, különösen az Apple állítólagos képmutatására a klímaváltozással kapcsolatban. A tüntetők azt sugallják, hogy az Apple vezérigazgatója, Tim Cook, és az egykori amerikai elnök, Donald Trump politikája egyaránt káros a környezetre nézve.

Az Apple és a környezetvédelem

Az Apple az utóbbi években jelentős erőfeszítéseket tett a környezetvédelem terén, beleértve a megújuló energiaforrások használatát és a termékek újrahasznosítását. Ennek ellenére a kritikusok szerint a vállalat nem tesz eleget a klímaváltozás elleni küzdelemben, és üzleti gyakorlatai ellentmondanak a hangoztatott környezetvédelmi céljaiknak.

A tüntetés következményei

A festékszórós incidens után a rendőrség gyorsan közbelépett, és letartóztatta az érintett aktivistát. Az eset várhatóan további vitákat generál a nagyvállalatok környezetvédelmi felelősségéről és az aktivizmus határairól.

Az Extinction Rebellion csoport gyakran alkalmaz figyelemfelkeltő, néha radikális módszereket a klímaváltozás elleni küzdelem érdekében.

Összefoglalás

Ez az incidens jól példázza a növekvő feszültséget a technológiai óriásvállalatok és a környezetvédelmi aktivisták között. Míg a vállalatok igyekeznek zöldebb képet mutatni, a kritikusok szerint ez gyakran csak felszínes PR-tevékenység. Az ilyen jellegű tüntetések valószínűleg folytatódni fognak, amíg a cégek nem tesznek konkrétabb és átláthatóbb lépéseket a klímaváltozás elleni küzdelemben.

Exit mobile version