Meta alkalmazások leállása: Facebook, Instagram érintett

Meta alkalmazások leállása: Facebook, Instagram érintett

Meta alkalmazások tömeges leállása: Facebook, Instagram és Threads érintett

Szerdán a Meta számos alkalmazása működési problémákkal küzdött, ami milliókat érintett világszerte. A vállalat elismerte a hibát és dolgozik annak elhárításán.

A Meta alkalmazások, köztük a Facebook és az Instagram, sokak számára nem töltöttek be vagy csak régebbi bejegyzéseket mutattak. A Threads úgy tűnik, kezd helyreállni, bár néha még mindig lassan tölt be.

A Meta hivatalos nyilatkozata

A Meta az X-en (korábban Twitter) közzétett nyilatkozatában elismerte a problémát:

‘Tudatában vagyunk annak, hogy egy technikai probléma befolyásolja néhány felhasználó hozzáférését az alkalmazásainkhoz. Dolgozunk azon, hogy a lehető leggyorsabban helyreállítsuk a normál működést, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért.’

Az Instagram szintén reagált az X-en:

‘Tudjuk, hogy technikai probléma akadályozza néhány felhasználó hozzáférését az Instagramhoz. Azon dolgozunk, hogy a lehető leggyorsabban helyreállítsuk a normál működést, és sajnáljuk az esetleges kellemetlenségeket.’

A probléma kiterjedtsége

A Downdetector oldalon hirtelen megugrott a Facebook, WhatsApp, Messenger és Instagram problémákat jelző bejelentések száma, ami arra utal, hogy rendkívül sok felhasználót érintett a leállás. Az Instagram esetében például több mint 67 000 hibajelentés érkezett, míg a Facebook esetében ez a szám meghaladta a 97 000-et.

Korábbi leállások

Ez a nagyszabású leállás egy márciusi incidenst követ, amikor szintén a Facebook, Instagram és Threads szolgáltatások váltak elérhetetlenné. A Meta 2022 októberében is tapasztalt egy jelentős leállást, amely az Instagramot és a Facebookot érintette.

A vállalat folyamatosan dolgozik a probléma elhárításán, és ígérete szerint igyekszik minél hamarabb helyreállítani a szolgáltatások normál működését.

Összefoglalás

A Meta alkalmazások széles körű leállása ismét rávilágított a nagy tech vállalatok szolgáltatásaitól való függőségünkre. Bár a vállalat gyorsan reagált és elismerte a problémát, a felhasználók milliói tapasztaltak kellemetlenségeket. Az eset újra felhívja a figyelmet a digitális infrastruktúra sebezhetőségére és a tartalék megoldások fontosságára a kommunikációban és a közösségi médiában.

Exit mobile version