Meta alkalmazások tömeges leállása: Facebook, Instagram és Threads érintett
Szerdán a Meta számos alkalmazása működési problémákkal küzdött, ami milliókat érintett világszerte. A vállalat elismerte a hibát és dolgozik annak elhárításán.
A Meta alkalmazások, köztük a Facebook és az Instagram, sokak számára nem töltöttek be vagy csak régebbi bejegyzéseket mutattak. A Threads úgy tűnik, kezd helyreállni, bár néha még mindig lassan tölt be.
A Meta hivatalos nyilatkozata
A Meta az X-en (korábban Twitter) közzétett nyilatkozatában elismerte a problémát:
‘Tudatában vagyunk annak, hogy egy technikai probléma befolyásolja néhány felhasználó hozzáférését az alkalmazásainkhoz. Dolgozunk azon, hogy a lehető leggyorsabban helyreállítsuk a normál működést, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért.’
Az Instagram szintén reagált az X-en:
‘Tudjuk, hogy technikai probléma akadályozza néhány felhasználó hozzáférését az Instagramhoz. Azon dolgozunk, hogy a lehető leggyorsabban helyreállítsuk a normál működést, és sajnáljuk az esetleges kellemetlenségeket.’
A probléma kiterjedtsége
A Downdetector oldalon hirtelen megugrott a Facebook, WhatsApp, Messenger és Instagram problémákat jelző bejelentések száma, ami arra utal, hogy rendkívül sok felhasználót érintett a leállás. Az Instagram esetében például több mint 67 000 hibajelentés érkezett, míg a Facebook esetében ez a szám meghaladta a 97 000-et.
Korábbi leállások
Ez a nagyszabású leállás egy márciusi incidenst követ, amikor szintén a Facebook, Instagram és Threads szolgáltatások váltak elérhetetlenné. A Meta 2022 októberében is tapasztalt egy jelentős leállást, amely az Instagramot és a Facebookot érintette.
A vállalat folyamatosan dolgozik a probléma elhárításán, és ígérete szerint igyekszik minél hamarabb helyreállítani a szolgáltatások normál működését.
Összefoglalás
A Meta alkalmazások széles körű leállása ismét rávilágított a nagy tech vállalatok szolgáltatásaitól való függőségünkre. Bár a vállalat gyorsan reagált és elismerte a problémát, a felhasználók milliói tapasztaltak kellemetlenségeket. Az eset újra felhívja a figyelmet a digitális infrastruktúra sebezhetőségére és a tartalék megoldások fontosságára a kommunikációban és a közösségi médiában.