Microsoft bezárja londoni élményközpontját a digitális növekedésre fókuszálva
A Microsoft bejelentette, hogy februárban bezárja londoni ‘élményközpontját’, amely korábban a cég zászlóshajó üzleteként működött az Egyesült Királyságban.
A vállalat szóvivője szerint:
‘A digitális növekedésre való fókuszálás érdekében a Microsoft úgy döntött, hogy idő előtt felmondja a londoni Microsoft Experience Centre bérleti szerződését.’
Az élményközpont rövid története
Az üzlet eredetileg 2019 júliusában nyílt meg, mindössze néhány hónappal a pandémiás lezárások kezdete előtt. A Microsoft gyorsan átalakította ‘élményközponttá’, miközben 2020-ban bezárta amerikai üzleteit.
A 21 000 négyzetláb alapterületű londoni zászlóshajó üzlet minden emeletén Surface eszközöket, HoloLens headseteket és egy nagy Xbox játéktermet kínált. Az élmény része volt egy valódi McLaren Senna sportautó is, amelyben ülve Forza játékot lehetett játszani.
Az élményközpont jelentősége
Az Oxford Circus szívében található helyszín egy történelmi épületben kapott helyet, 1920-as évekbeli ablakokkal és mennyezettel. A Microsoft két évet töltött a tér felújításával, hatalmas 4K-s videófalakat telepített, és olyan brit hírességeket hívott meg a megnyitóra, mint Peter Crouch.
Az üzlet élményközponttá alakítása után a szoftveróriás rendszeresen használta a teret üzleti találkozókra és partneri eseményekre, bemutatva a Microsoft termékeit és szolgáltatásait az elmúlt években.
A jövő kilátásai
Bár New Yorkban még működik egy hasonló élményközpont, valószínűsíthető, hogy annak sorsa is hasonló lesz a londoniéhoz.
A Microsoft döntése a londoni élményközpont bezárásáról jelzi a vállalat stratégiaváltását, amely egyre inkább a digitális jelenlétre és az online értékesítésre helyezi a hangsúlyt a fizikai üzletek helyett.
Összefoglalva, a Microsoft londoni élményközpontjának bezárása egy újabb lépés a vállalat digitális átalakulásában, amely tükrözi a változó fogyasztói szokásokat és a technológiai ipar trendjeit.