Minecraft élményparkok és videojáték-alapú szórakoztatás térnyerése
A Merlin Entertainments bejelentette, hogy 110 millió dolláros megállapodást kötött a Mojanggal Minecraft-témájú attrakciók létrehozására az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban.
Az új Minecraft attrakciók várhatóan 2026-ban és 2027-ben nyílnak meg, és vagy meglévő parkok új részlegeként, vagy teljesen új élményként jelennek majd meg. A játék jól illeszkedik az élménypark koncepcióhoz olyan játékon belüli tevékenységekkel, mint a csillevonatozás, creeper-ek elleni harc, vagy utazások a Netherbe.
Videojáték franchise-ok terjeszkedése az élményparkok világában
A Minecraft csatlakozik számos más videojáték franchise-hoz és vállalathoz, amelyek belépnek az élményparkok és egyéb szórakoztatási formák piacára:
- A Nintendo 2021-ben nyitotta meg a Super Nintendo World élményparkot a Universal Studios Japanben.
- Az Egyesült Államokban is megnyílt egy hasonló park a Universal Studios Hollywoodban, és tervezik Orlando és Szingapúr következő helyszínként.
- Az Atari 2020-ban jelentette be, hogy Atari-témájú szállodákat tervez létrehozni.
Videojátékok a filmvásznon
Az élményparkokn túl a filmek jelentik a legfőbb módját annak, ahogy a vállalatok kiterjesztik márkáikat a videojátékokon túlra:
- A Nintendo Super Mario Bros. filmje 1 milliárd dolláros bevételt hozott 2023-ban.
- Tervezik a film folytatását, valamint egy élőszereplős The Legend of Zelda film is készülőben van.
- A Sega Sonic the Hedgehog franchise-a már két sikeres filmet tudhat maga mögött, a harmadik pedig decemberben érkezik a mozikba.
A Minecraft szintén terjeszkedik a szórakoztatóipar más területein. A Warner Bros. közreműködésével készül egy Minecraft film Jack Black és Jason Momoa főszereplésével, amely 2025 áprilisában debütál a mozikban.
A videojáték-alapú szórakoztatás egyre nagyobb teret nyer, a Minecraft élményparkok pedig újabb mérföldkövet jelentenek ebben a trendben.
Az élményparkok és filmek sikere azt mutatja, hogy a videojáték franchise-ok képesek sikeresen kiterjeszteni márkáikat a hagyományos játékplatformokon túlra, új közönséget elérve és tovább erősítve rajongói bázisukat.