Az USA elektromos autó töltőhálózatának fejlesztése: tények és tévhitek
Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója és Pete Buttigieg közlekedési miniszter közösen tisztázták a National Electric Vehicle Infrastructure (NEVI) program részleteit, miután félrevezető információk terjedtek el a közösségi médiában.
A NEVI program valós célja és működése
A vita akkor kezdődött, amikor Donald Trump Jr. megosztott egy bejegyzést, amely tévesen állította, hogy a program 7,5 milliárd dollárt költött mindössze 8 töltőállomás építésére. Musk kérésére Buttigieg részletesen elmagyarázta a program működését:
- A 7,5 milliárd dollár a teljes program költségvetése, nem pedig elköltött összeg
- Az államok pályázhatnak a forrásokra, nem a szövetségi kormány építi a töltőket
- A program célja egy országos töltőhálózat kiépítése 2030-ig
A program jelenlegi állása és jövőbeli tervek
Bár korábban kritikák érték a program lassú indulását, Buttigieg kiemelte a folyamatos fejlődést:
- Jelenleg 9 államban már működnek NEVI által finanszírozott töltők
- A legtöbb töltő telepítése az évtized második felében várható
- A cél egy part-tól-partig terjedő gyorstöltő hálózat kiépítése 2030-ig
A program finanszírozásának következő lépései
A fejlesztés folyamatosan halad előre:
- Augusztusban 29 állam részesült a második körös finanszírozásból
- Az újabb támogatási kör értéke 521 millió dollár
„Ez hasznos információ a megértéshez” – írta Musk a magyarázat végén, elismerve a program valós céljait és működését.
A NEVI program tehát egy hosszú távú, átfogó terv az USA elektromos autó infrastruktúrájának fejlesztésére, amely fokozatosan valósul meg az évtized során. A kezdeti lassú indulás ellenére a program egyre nagyobb lendületet vesz, és várhatóan jelentősen hozzájárul majd az elektromos autózás elterjedéséhez az országban.