Netflix történelmi nézettséget ért el az NFL karácsonyi közvetítéseivel
A streaming óriás sikeresen debütált az élő sportközvetítések terén, rekordszámú nézőt vonzva az NFL karácsonyi mérkőzéseire.
A Netflix bejelentette, hogy hatalmas nézőközönséget vonzott a karácsonyi NFL-mérkőzések élő közvetítése. A Nielsen-adatok szerint ezek voltak ‘az eddigi legtöbbet streamelt NFL-meccsek az Egyesült Államok történetében’. A Kansas City Chiefs és a Pittsburgh Steelers mérkőzése 24,1 millió AMA-t (átlagos percenkénti nézőszámot) ért el, míg a Houston Texans és a Baltimore Ravens összecsapása 24,3 millió AMA-t produkált, összesen közel 65 millió nézőt vonzva.
Sikeres technikai megvalósítás
Bár a Netflix streaming rendszere összeomlott a Mike Tyson és Jake Paul közötti bokszmérkőzés alatt, amely több mint 60 millió háztartást vonzott, a két NFL-mérkőzés és a sztárfellépők, Mariah Carey és Beyoncé előadásai alatt a rendszer nagyrészt stabil maradt.
Beyoncé Bowl és jövőbeli tervek
A Netflix megerősítette, hogy különálló visszajátszást ad hozzá a szolgáltatáshoz a ‘Beyoncé Bowl‘ félidei show-ról, amely 27 millió élő nézőt vonzott – ez volt a mérkőzés csúcsnézettsége. A liga közvetítési szerződése szerint a karácsonyi mérkőzések legalább a következő két évben a Netflixen maradnak.
Az NBA is profitált
Az NBA, amely hagyományosan az NFL konkurenciája nélkül közvetített kosárlabdát az ünnepen, közölte, hogy a Netflix-közvetítések ellenére az öt éve legtöbbet nézett karácsonyi napot produkálták, átlagosan 5,25 millió nézővel mérkőzésenként az Egyesült Államokban. Minden mérkőzés nézőszáma nőtt az előző évhez képest, összességében 84 százalékos növekedést mutatva 2023-hoz viszonyítva.
Az NFL szerdán előzetes betekintést nyújtott a nézettségi adatokba, közölve, hogy a Kansas City Chiefs és a Pittsburgh Steelers közötti mérkőzés már a második legnépszerűbb élő műsorrá vált a Netflixen, és a Netflix nézőinek egyharmada nézte ezt a meccset abban az időpontban.
A Netflix sikeres belépése az élő sportközvetítések piacára új korszakot nyithat a streaming szolgáltatások és a hagyományos televíziós közvetítések versenyében. Az NFL-lel kötött megállapodás és a rekordnézettség azt jelzi, hogy a streaming platformok komoly versenytársai lehetnek a hagyományos műsorszolgáltatóknak a sportközvetítések terén is.