Kezdőlap Tech Játék

Niantic új AI modellje: Pokémon Go adatokból

Niantic új AI modellje: Pokémon Go adatokból

Niantic új AI modellje forradalmasíthatja a gépi térbeli érzékelést

A Niantic bejelentette új ‘Large Geospatial Model’ (LGM) fejlesztését, amely a Pokémon Go és más Niantic játékok felhasználóinak okostelefonos szkenneléseit hasznosítja.

A vállalat közleménye szerint ez az AI modell lehetővé teheti a számítógépek és robotok számára, hogy új módokon értsék meg és lépjenek interakcióba a világgal.

Az LGM térbeli intelligenciája

Az LGM a Niantic Visual Positioning System (VPS) neurális hálózataira épül. A blog bejegyzés kifejti:

Az elmúlt öt évben a Niantic a Visual Positioning System (VPS) kiépítésére összpontosított, amely egy telefon egyetlen képét használja a pozíció és orientáció meghatározására egy 3D térkép segítségével. Ezt a térképet az emberek által játékainkban és a Scaniverse-ben végzett érdekes helyszínek szkennelésével építettük fel.

A bejegyzés kiemeli: Ez az adat egyedülálló, mert gyalogos perspektívából készül, és olyan helyeket is tartalmaz, amelyek autók számára nem hozzáférhetőek.

Felhasználói adatok hasznosítása

Victor Prisacariu, a Niantic vezető tudósa egy 2022-es Q&A-ben részletesebben kifejtette:

A felhasználóink által az Ingress és Pokémon Go játékok során feltöltött adatok felhasználásával nagy pontosságú 3D térképeket építettünk a világról, amelyek tartalmazzák mind a 3D geometriát (a dolgok alakját), mind a szemantikus megértést (mi micsoda a térképen, például talaj, ég, fák stb.).

Ahogy a 404 Media rámutat, senki sem láthatta előre 2016-ban a Pokémon Go letöltésekor, hogy adataik egyszer majd ilyen típusú AI terméket fognak táplálni.

Összefoglaló

A Niantic új Large Geospatial Model projektje jelentős előrelépést jelenthet a gépi térbeli érzékelés terén. Az AI modell a Pokémon Go és más Niantic játékok felhasználóinak adatait hasznosítja, ami etikai kérdéseket is felvet az adatfelhasználással kapcsolatban. A fejlesztés potenciálisan forradalmasíthatja a számítógépek és robotok környezetérzékelését és interakcióját.

Exit mobile version