Nissan Ariya tulajdonosok meglepő lépése a Tesla Supercharger használatához
A Nissan egy szokatlan lépést vezetett be az Ariya modelljéhez a Tesla töltőhálózat használatához. A megoldás meglepő és egyedi az elektromos autók piacán.
A Nissan közzétett egy oktatóvideót az Ariya tulajdonosok számára, amely bemutatja, hogyan kell használni a Tesla NACS adaptert a járművel. A videó egy váratlan lépést tartalmaz: egy kis műanyag darabot kell behelyezni az autó CCS portjába, mielőtt csatlakoztatnák az adaptert.
Miért van szükség erre a szokatlan megoldásra?
Az Ariya a Nissan első olyan elektromos járműve, amely CCS porttal rendelkezik. A gyártó nemrég aktiválta a jármű képességét, hogy csatlakozzon a Tesla kiterjedt Supercharger hálózatához. Más gyártók is elfogadták a Tesla NACS szabványát, de egyikük sem igényel ilyen zavaró extra lépést az adapter működtetéséhez.
A videó szerint a Nissan által biztosított NACS adapter tartalmaz egy ‘dugó adaptert’, amelyet be kell helyezni az alsó két egyenáramú csatlakozó közötti homokóra alakú üregbe, mielőtt NACS-képes gyorstöltő állomásokon töltenénk. A Nissan biztosítja a nézőt, hogy ez ‘egyszerű’ és nem igényel szerszámokat.
Miért különleges az Ariya töltőportja?
Az Ariya töltőportjának különlegessége, hogy a standard CCS portokkal ellentétben van egy üres tér az alsó két egyenáramú csatlakozó között. A Nissan által biztosított műanyag darab ezt a rést tölti ki, hogy jobban hasonlítson más CCS portokhoz.
A Nissan képviselője, Jeff Wendell magyarázata szerint: ‘Az Ariya CCS portját egy eltérő gyártási folyamat miatt tervezték üreggel ezen a területen. A Nissan azonban további lépéseket tett a töltőport módosítására, hogy biztosítsa a jelenlegi Ariya ügyfelek hozzáférését a Tesla Supercharger hálózathoz.’
Wendell hozzátette, hogy a dugó adapter lehetővé teszi a CCS-NACS adapter záró mechanizmusának működését, és megerősítette, hogy a Nissan által biztosított adaptert a Tesla gyártja.
Az elektromos autózás kihívásai
Az elektromos autók tulajdonosai már most is számos versengő szabvánnyal, megbízhatatlan szoftverekkel és töredezett zűrzavarral szembesülnek. A Nissan most egy újabb lépést adott hozzá, amely miatt az ügyfeleknek több műanyag darabot kell kezelniük, hogy 40 000 dolláros elektromos SUV-juk megfelelően működjön.
Ez a megoldás jól példázza az elektromos autózás jelenlegi kihívásait és a szabványosítás hiányát az iparágban. A jövőben remélhetőleg egyszerűbb és egységesebb megoldások válnak elérhetővé az elektromos járművek töltésére.
Frissítés (december 6.): A cikk kiegészült a Nissan képviselőjének válaszával az Ariya CCS portjának kialakításáról.