Ram elektromos pickup késése és a Stellantis stratégiaváltása
A Stellantis bejelentette, hogy elhalasztja a várva várt Ram 1500 Rev teljesen elektromos pickup truck bevezetését 2026-ra, miközben előtérbe helyezi a hibrid Ramcharger modellt.
Stratégiaváltás a fogyasztói igények alapján
A Ram márka tulajdonosa, a Stellantis elhalasztja a régóta várt teljesen elektromos Ram 1500 Rev pickup truck bevezetését 2025 első feléről 2026-ra. Az autógyártó most a benzines-elektromos hibrid Ramcharger truck bevezetését helyezi előtérbe, amely szintén késik a korábban tervezett 2025 első félévi időponthoz képest.
A Stellantis szerint a Ramcharger előrehozása ‘az elsöprő fogyasztói érdeklődés által vezérelt’ döntés, valamint a nehéz teljesen elektromos modellek iránti kereslet lassulásának következménye. A Stellantis vezérigazgatója, Carlos Tavares, korábban ebben a hónapban lemondott az autógyártó értékesítésének jelentős visszaesését követően.
Technológiai háttér és jövőbeli tervek
Mind a Ramcharger, mind a Rev a Stellantis STLA Frame karosszéria-alvázas platformjára épül, amelyet úgy terveztek, hogy elektromos, benzines, hibrid és hidrogén hajtásláncokat is kezelni tudjon. Ez a platform segít a Ramcharger benzin-kiterjesztett elektromos hatótávolságát akár 690 mérföldre (kb. 1110 km) növelni teljes töltéssel és tankkal.
A Stellantis és akkumulátor partnere, a Samsung SDI nemrég szövetségi kölcsönt kapott a Biden-adminisztrációtól belföldi elektromos járműakkumulátorok gyártására.
A Stellantis döntése a fogyasztói igények változását és az elektromos járművek piacának átalakulását tükrözi.
Összefoglalva, a Ram 1500 Rev késése és a Ramcharger előtérbe helyezése jelzi a Stellantis alkalmazkodását a változó piaci körülményekhez és fogyasztói preferenciákhoz az elektromos járművek szegmensében.