back to top
-2.2 C
Budapest
hétfő, január 20, 2025
spot_img
Továbbiak

    Saját márkás termékek: olcsóbb, de ugyanolyan jó?

    A saját márkás termékek térhódítása

    Az infláció hatására egyre többen fordulnak a saját márkás termékek felé. De vajon tényleg ugyanolyan jók, mint a márkás társaik? Szakértőnk segítségével járjuk körbe a témát.

    Miért választjuk a saját márkás termékeket?

    Az árérzékeny vásárlók körében megfigyelhető az úgynevezett „lefelé vásárlás” jelensége. Ez azt jelenti, hogy ugyanannyi terméket vesznek, de az olcsóbb kategóriából válogatják össze. Ennek köszönhetően növekszik a saját márkás termékek forgalma.

    Mándó Milán, a minner.hu szakértője szerint: „A magas infláció és a recesszió a saját márkás termékek trendjének növekedéséhez vezet. Az online vásárlás térnyerése is ezt erősíti, hiszen az interneten még szembetűnőbbek az árkülönbségek.”

    Miért lehetnek olcsóbbak a saját márkás termékek?

    Több tényező is közrejátszik abban, hogy a saját márkás termékek ára alacsonyabb lehet:

    • Az áruháznak nem kell marketingre költenie
    • Kimarad a nagykereskedő, így rövidül az értékesítési lánc
    • Olcsóbb csomagolóanyagokat használnak

    Az áruházak stratégiája

    Mándó Milán kifejti: „Az értékesítési lánc lerövidülésével az árrés a cégnél marad. Emellett nagyobb árazási stratégiát tudnak alkalmazni, és beépíthetik a visszatérő vásárlókat célzó marketingstratégiájukba. Például több pontot adnak a hűségprogramban, vagy nagyobb kedvezménnyel vonzzák be a vásárlókat.”

    Minőségi különbségek

    A kozmetikai termékeknél lehet észrevenni némi különbséget, míg az élelmiszereknél ez már nehezebb. „Ott lehetnek nagyobb eltérések, ahol az áru több, mélyebb kutatást és fejlesztést igényel” – magyarázza a szakértő. A saját márkás termékek innovációban nem mindig tudnak versenyezni a nagy márkákkal.

    A fogyasztók véleménye

    A vásárlók többsége már felismerte a saját márkás termékek előnyeit. „Minőségben, alapanyag-felhasználásban, összetevőkben megközelítőleg ugyanazt kapjuk, mint a nagy márkák termékeinél” – erősíti meg Mándó Milán. Az Egyesült Államokban a fogyasztók 89,7%-a váltott saját márkás termékekre a jobb ár-érték arány miatt.

    Összefoglalás

    A saját márkás termékek egyre népszerűbbek, köszönhetően az alacsonyabb árnak és a gyakran hasonló minőségnek. Bár néhány területen, például a kozmetikumok esetében, lehet különbség az innovációban, összességében a fogyasztók jó ár-érték arányt kapnak. A trend várhatóan folytatódik, ahogy az emberek keresik a lehetőségeket a spórolásra anélkül, hogy jelentősen kompromisszumot kötnének a minőség terén.

    Ezek is érdekelhetnek

    Ezt se hagyd ki!