Hironobu Sakaguchi új RPG-je a klasszikus Final Fantasy hagyományait követi
A Fantasian alkotója, Hironobu Sakaguchi nem vonul nyugdíjba, hanem egy új szerepjátékon dolgozik, amely a Final Fantasy VI szellemi örököse lehet.
A Fantasian 2021-es megjelenése az Apple Arcade-en Hironobu Sakaguchi illusztris karrierjének lezárását jelentette volna – de úgy tűnik, mégsem tud elszakadni a játékfejlesztéstől.
A Fantasian visszatérés volt Sakaguchi gyökereihez, egy nosztalgikus szerepjáték a Final Fantasy sorozat alkotójától, amely innovatív játékmenetötleteket és egy kézzel készített diorámákból álló lenyűgöző világot hozott. Decemberben Sakaguchi Mistwalker stúdiója kiadta a játék Neo Dimension verzióját, amely több platformra is elhozta a játékot, és új funkciókat adott hozzá, mint például a szinkronhangok.
Visszatérés a gyökerekhez
Bár Sakaguchi azt mondta, hogy ‘a Fantasiant szántam utolsó projektemnek a nyugdíjba vonulásom előtt’, most mégis egy újabb hasonló játékot szeretne készíteni, amelyet a ‘Final Fantasy VI utódjának’ szán. A hatodik Final Fantasy játék különösen jelentős, mivel ez volt az utolsó, amely pixelgrafikát használt, mielőtt a sorozat 3D-re váltott.
A Neo Dimension megjelenése után lehetőségem nyílt néhány kérdést feltenni Sakaguchinak a Fantasian készítéséről, a körökre osztott RPG-k töretlen népszerűségéről és arról, mi következik ezután.
Összehasonlítások a Final Fantasyval
Az interjúban Sakaguchi elmondta, hogy nem zavarják a Final Fantasyval való összehasonlítások, mivel a Fantasian megközelítése más volt, mint korábbi munkái során. ‘Ennél a projektnél arra törekedtem, hogy a belső kreativitásomat megcsapolva őszintén alkossak meg újra egy RPG-t’ – mondta.
‘A távoli jövőben, vagy talán miután már elhagytam ezt a világot, elképzelem, hogy ez a játék megtalálja majd a jelentőségét, ha valaki az én vagy a Final Fantasy örökségét kutatja.’
Együttműködés a Square Enixszel
Sakaguchi számára érdekes élmény volt újra együtt dolgozni a Square Enixszel a Fantasian Neo Dimension kiadásán. ‘Ez az a hely, ahol a karrieremet kezdtem, így teljes kört zárni azzal a játékkal, amelyet az utolsó munkámnak szántam, határozottan lenyűgöző élmény volt’ – mondta.
Szinkronhangok hozzáadása
A Neo Dimension egyik legnagyobb újdonsága a szinkronhangok hozzáadása volt. Sakaguchi elmondta, hogy mivel nem volt jártas a játékok szinkronizálásában, a Square Enix szakértelmére és Takuto Nakamura rendező művészi látásmódjára hagyatkozott. A karakterek hangjának megalkotása kiterjedt együttműködést és próbálkozást igényelt a szinkronszínészekkel.

A klasszikus RPG-k időtálló vonzereje
Sakaguchi szerint a Fantasianhoz hasonló stílusú játékok lehetővé teszik a játékosok számára, hogy felfedezzék a virtuális világot és elégedettséget érezzenek, hogy mindent uralnak benne. Emellett ezek a játékok lehetővé teszik a fejlesztők számára, hogy egyedi mechanikákat hozzanak létre, amelyek teljes belemerülést tesznek lehetővé a virtuális világokba.
Új projekt a láthatáron
Bár eredetileg a Fantasian Neo Dimensiont szánta utolsó munkájának, Sakaguchi most egy új projekten dolgozik ugyanazzal a csapattal. ‘Általánosságban hasonló stílust fog követni, mint a korábbi munkáim, és olyasmi lesz, ami jó értelemben a Final Fantasy VI utódja lehet – a célunk az, hogy valami régit, de újat hozzunk létre egyszerre’ – árulta el.
Sakaguchi hozzátette: ‘Ez lesz a búcsúlevelem második része.’
Összefoglalva, Hironobu Sakaguchi, a legendás játékfejlesztő nem vonul még nyugdíjba, hanem egy izgalmas új RPG-n dolgozik, amely ötvözi a klasszikus Final Fantasy játékok szellemét modern elemekkel. A rajongók izgatottan várhatják ezt az új projektet, amely a Fantasian sikerére épít, és tovább viszi Sakaguchi egyedülálló látásmódját a szerepjátékok világában.