Sony és AMD együttműködése az AI-alapú játékgrafika fejlesztésében
A Sony és az AMD szorosabb együttműködést jelentett be az AI-alapú technológiák fejlesztésére, amelyek javíthatják a játékok megjelenését és játékélményét – nem csak PlayStation platformokon.
A Project Amethyst céljai
Mark Cerny, a PS5 és PS5 Pro vezető tervezője bejelentette, hogy a két vállalat gépi tanuláson alapuló technológiákat fejleszt a grafika és a játékmenet javítására. A projekt két fő célja:
- Ideálisabb architektúra létrehozása gépi tanuláshoz, különös tekintettel a játékgrafikához szükséges könnyű konvolúciós neurális hálózatokra (CNN-ekre).
- Magas minőségű CNN-ek kifejlesztése játékgrafikához, amelyek növelhetik a grafika részletességét és lehetővé tehetik a sugárkövetés és útvonalkövetés kiterjedtebb használatát.
Nem csak PlayStation-exkluzív technológia
Cerny hangsúlyozta, hogy az Amethyst projekt eredményei nem lesznek PlayStation-exkluzívak. A cél olyan technológia létrehozása, amely széles körben használható PC-ken, konzolokon és felhőalapú rendszereken egyaránt.
‘Az Amethyst nem PlayStation-exkluzív technológiáról szól. Valójában épp az ellenkezőjéről. Ezen technológiai együttműködésen keresztül a gépi tanulás széles körű támogatását szeretnénk elérni különböző eszközökön.’ – Mark Cerny
A jövő lehetőségei
Bár a projekt eredményei valószínűleg csak évek múlva lesznek láthatóak, az Amethyst jelentős lépés lehet a játékipar számára. A technológia potenciálisan a PlayStation 6-ban vagy más jövőbeli hardverekben jelenhet meg először.
Az Amethyst projekt célja a gépi tanulás ‘demokratizálása’ is a játékfejlesztésben, lehetővé téve a fejlesztők számára, hogy közvetlenül dolgozhassanak AI és ML megoldásokkal mind a grafika, mind a játékmenet terén.
Ez a hosszú távú együttműködés várhatóan jelentősen befolyásolhatja a jövő játékfejlesztését és a játékosok élményét, függetlenül attól, hogy milyen platformon játszanak.