Sydney Sweeney: A botrányos jeans reklám igazsága kiderült!
Sydney Sweeney, a hollywoodi feltörekvő sztár, most először nyilatkozik nyíltan a gyűlöletvihart kiváltó American Eagle reklámról. A "great jeans" szlogen mögötti vita eugenika-vádakkal zajlott, de a színésznő határozottan cáfol.
A botrány kezdete
A 28 éves Sydney Sweeney gyorsan a reflektorfénybe került Euphoria és A szolgálólány meséje című sorozatokkal, de nyáron egy divatreklám forgatta fel az életét. Az American Eagle kampányában a "Sydney Sweeney has great jeans" szöveg miatt sokan génmanipulációra (eugenics) utaló rasszista üzenetet láttak benne. A sztár a "jeans" (farmernadrág) és "genes" (gének) szóviccet emelte ki, hangsúlyozva, hogy szereti a márkát.
A vita heves volt: szociális aktivisták, mint Misan Harriman, Oscar-jelölt rendező, kritizálták Sweeneryt, amiért nem látta előre a félreértést. Sőt, The White Lotus kollégája, Aimee Lou-Wood is posztolt ellene Instagramon. Sweeney kezdetben meglepődött a reakción, de most, egy exkluzív PEOPLE interjúban, részletesen kitér rá.

Sydney Sweeney jeans reklám: Mi a valódi üzenet?
"Őszintén meglepődtem a reakción" – mondta Sweeney. "Csak azért vállaltam, mert imádom a farmernadrágokat és a márkát. Nem támogatom azokat a nézeteket, amiket egyesek ráaggattak a kampányra." A színésznő hangsúlyozza, hogy sokan hamis motivációkat tulajdonítanak neki, pedig ő mindig az összetartást szorgalmazza.
A botrányban fehér nacionalisták és MAGA (Make America Great Again, Trump-párti mozgalmak) támogatók is megjelentek, akik a reklámot a maguk javára értelmezték. Sweeney ezt határozottan elutasítja: "Aki ismer, tudja, hogy gyűlölöm a megosztottságot. Mindig az emberek összehozására törekszem." Korábban hallgatott a kritikára, de most úgy érzi, a csend csak növelte a szakadékot.
A hollywoodi karrier nem áll meg
Sweeney nem állt meg a botrány miatt. Idén korábban is kapott kritikát, amikor a Dr Squatch márkával fürdővizes szappant dobott piacra – ez is furcsa, de kisebb visszhangot keltett. Most viszont visszatér az Euphoria harmadik évadába, és főszerepet játszik A komornyik (The Housemaid) című filmben Amanda Seyfried oldalán.
A magyar közönség számára Sweeney talán leginkább az HBO-s sorozatokból ismert, ahol erős női karaktereket alakít. A jeans reklám-botrány rávilágít, hogyan torzulhatnak el a marketingüzenetek a közösségi médiában, különösen az USA-ban, ahol politikai feszültségek színesítik a vitákat.
Végül is, Sweeney reménykedik, hogy az új év több összekötő szálat hoz, mint szakadékot. "Fókuszáljunk arra, ami közös bennünk!" – zárja nyilatkozatát.
Összefoglalva: Sydney Sweeney jeans reklámja nem rasszista üzenet volt, hanem ártatlan szóvicc, amit a gyűlöletkeltők kihasználtak. A színésznő most kiáll magáért, miközben karrierje csúcsra jár – igazi hollywoodi túlélőtörténet, ami intő példa a félreértések veszélyeire.


