Sydney Sweeney fürdővizéből készült szappan: őrület vagy zseniális marketing?
A Euphoria sztárja, Sydney Sweeney merész lépésre szánta el magát: saját fürdővizével készült szappant dob piacra. A hír sokakat Belle Delphine 2019-es hírhedt fürdővíz-akciójára emlékeztet.
Belle Delphine fürdővíz-bizniszének sikere
Mielőtt Sydney Sweeney szokatlan vállalkozásába belemélyednénk, érdemes felidézni Belle Delphine esetét. Az internetes személyiség 2019-ben azzal keltett feltűnést, hogy saját használt fürdővizét kezdte árulni rajongóinak.
Delphine a Louis Theroux podcastben elárulta, hogy az ötletet a japán fehérnemű-automaták ihlették. A „GamerGirl Bath Water” néven futó termék hihetetlen sikert aratott: három nap alatt 600 üveg kelt el, darabonként 30 dollárért (kb. 10 000 forint). Ez összesen 18 000 dolláros (kb. 6 millió forintos) bevételt jelentett Delphine-nek.

Sydney Sweeney belép a fürdővíz-bizniszbe
Sydney Sweeney, a Euphoria sztárja most hasonló útra lépett, bár kissé kifinomultabb módon. A színésznő a Dr. Squatch természetes kozmetikai márkával együttműködve dobja piacra limitált kiadású szappanját, amely állítólag tartalmaz a fürdővizéből is.
A termék leírása szerint a szappan „a szabadtéri nyugalom és Sydney fürdőkádjának tökéletes elegye”, fenyő, duglászfenyő és moha illatjegyekkel, valamint egy csipetnyi „Sydney’s Bathwater Bliss”-szel.
Sweeney így nyilatkozott a szokatlan együttműködésről: „Amikor a rajongóid a fürdővizedet kezdik kérni, két választásod van: vagy figyelmen kívül hagyod, vagy csinálsz belőle egy Dr. Squatch szappant. Fura, de a legjobb értelemben, és imádom, hogy valami felejthetetlent alkottunk, ami ráadásul fantasztikusan illatozik.”

Limitált kiadás és elérhetőség
A különleges szappan június 6-án kerül piacra, mindössze 5000 darabos limitált szériában. A Dr. Squatch weboldalán 8 dollárért (kb. 2700 forint) lesz kapható, bár egyelőre nem tisztázott, hogy Magyarországra szállítanak-e.
A termék minden darabja tanúsítvánnyal érkezik, amely igazolja, hogy valóban Sydney Sweeney fürdővizét tartalmazza. Ez a lépés nyilvánvalóan a hitelességet és az exkluzivitást hivatott erősíteni.
Marketing zseni vagy ízléstelen húzás?
Bár sokaknak furcsának vagy akár ízléstelennek tűnhet ez a marketingfogás, nem lehet tagadni, hogy rendkívül hatásos figyelemfelkeltő eszköz. Sydney Sweeney és a Dr. Squatch ezzel a lépéssel garantáltan bekerült a hírekbe és a közösségi média beszélgetéseibe.
A kérdés az, hogy ez a fajta marketing hosszú távon is kifizetődő lesz-e, vagy csupán egy múló szenzáció marad. Mindenesetre jól mutatja, hogy a celebek és a márkák milyen extrém módszerekhez folyamodnak, hogy kitűnjenek a tömegből a digitális korban.
Összefoglaló
Sydney Sweeney fürdővizes szappanja kétségtelenül megosztó termék, de jól példázza a modern marketing határait feszegető trendeket. Akár rajongója valaki ennek az ötletnek, akár ellenzi, egy biztos: beszélni fognak róla. És a marketingben gyakran ez számít a legtöbbet.