Trump és a Tesla az önvezető autók baleseti jelentési kötelezettségének eltörlését tervezik
Donald Trump átmeneti csapata célba vette a Biden-korszakban bevezetett szabályt, amely kötelezi az autógyártókat és technológiai cégeket az önvezető és részben önvezető járművekkel történt balesetek jelentésére.
A baleseti jelentési szabály eltörlése
A baleseti jelentési szabály eltörlése jelentősen kedvezne a Teslanak, amely eddig a legtöbb balesetet jelentette. 2021-ben a National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) állandó általános rendeletet adott ki, amely előírja az autógyártók és technológiai cégek számára, hogy jelentsék az önvezető járművekkel, valamint a ma már milliónyi járműben megtalálható 2. szintű vezetéstámogató rendszerekkel kapcsolatos baleseteket.
A cégeknek dokumentálniuk kell azokat az ütközéseket, amelyeknél az automatizált vezetési rendszer használatban volt az ütközés előtti 30 másodpercben, és jelenteniük kell ezeket az eseteket a kormánynak.
A Tesla és a baleseti statisztikák
A Tesla különösen nagy figyelmet kapott. A vállalat Autopilot és Full Self-Driving funkciói, amelyek 2. szintű rendszereknek minősülnek és a vezetők figyelmét igénylik, mindkettő a szabály hatálya alá tartozik. A bevezetés óta a Tesla több mint 1500 balesetet jelentett a szövetségi kormánynak. A baleseti adatok elemzése azt mutatja, hogy a Tesla 40 halálos balesetet jelentett az NHTSA-nak az idei év októberéig jelentett 45-ből.
Trump és Musk együttműködése
Több, a Teslához közeli forrás szerint a vállalat ‘gyűlöli’ az állandó általános rendeletet, és arra a következtetésre jutott, hogy kormányváltásra lenne szükség annak megszüntetéséhez. Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Trump egyik leglelkesebb támogatója volt, legalább 277 millió dollárt költött saját pénzéből a kampányára. Muskot azóta kinevezték a Kormányzati Hatékonyság Osztályának élére, azzal a céllal, hogy csökkentse a kormányzati kiadásokat.
Egyéb tervezett változtatások
Trump fontolgatja más, a Tesla által ellenzett politikák megszüntetését is, beleértve az elektromos járművek gyártóinak nyújtott bőkezű támogatásokat. Musk úgy véli, hogy a Tesla jobban fel van készülve egy támogatásmentes környezetre, mint más autógyártók, mérete és érettsége miatt. Musk arra is lobbizik Trumpnál, hogy enyhítse a teljesen önvezető járművekre vonatkozó korlátozásokat, a Tesla 2026-ra tervezett saját robotaxijának bevezetése előtt.
Összességében úgy tűnik, hogy Trump és a Tesla szoros együttműködésben dolgoznak az önvezető technológiák szabályozásának lazításán, ami jelentős hatással lehet az iparág jövőjére és a közlekedésbiztonságra.