Tyrese Gibson és James Franco konfliktusa az Annapolis forgatásán
Tyrese Gibson nemrég sokkoló részleteket árult el arról, miért nem akar soha többé együtt dolgozni James Francóval az Annapolis című film 2006-os forgatása óta.
Bár James Franco 2018-as szexuális zaklatási botránya után számos színész megszakította vele a munkakapcsolatot, úgy tűnik, Tyrese Gibson már jóval korábban meghozta ezt a döntést. A két színész az Annapolis című filmben dolgozott együtt, amely egy fiatal, munkásosztálybeli férfi, Jake (Franco) történetét meséli el, aki beiratkozik az Egyesült Államok Haditengerészeti Akadémiájára.
Brutális ökölharcok a kamerák előtt és mögött
A film cselekményének központjában Jake és Cole (Gibson) rivalizálása áll, amely végül az Akadémia éves bokszversenyén csúcsosodik ki. Azonban úgy tűnik, a vásznon látható feszültség a valóságban is jelen volt a két színész között.
„Mindig mondtam neki: ‘James, lazíts már, ember. Csak gyakorolunk.’ De ő soha nem lazított” – nyilatkozta Gibson egy 2007-es interjúban az Elle magazinnak. „Tisztelem a módszeres színészeket, de ő soha nem lépett ki a karakteréből. Valahányszor be kellett mennünk a ringbe a bokszjelenetekhez, még a gyakorlás során is, a fickó teljes erőből ütött.”
Franco elismeri hibáit
Franco, aki 2021-ben peren kívül megegyezett a szexuális zaklatási ügyében, 2014-ben így nyilatkozott a filmről: „Teljes mértékben vállalom a felelősséget a film során felmerült problémákért. Ha rossz tapasztalata volt velem kapcsolatban, valószínűleg seggfej voltam.”
A színész hozzátette: „Nem voltam szándékosan kegyetlen vele, de valószínűleg annyira belemerültem a szerepembe, hogy nem voltam olyan barátságos, mint lehettem volna.”
Összegzés: Egy film, amely többet ártott, mint használt
Az Annapolis végül nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, mindössze 10%-os értékelést kapott a Rotten Tomatoes oldalon. A film nemcsak a kritikusokat nem győzte meg, de úgy tűnik, a főszereplők közötti kapcsolatot is végérvényesen tönkretette. Ez az eset jól példázza, hogy a módszeres színészet és az intenzív felkészülés néha több kárt okozhat, mint hasznot, különösen ha az egyik színész nem képes határt szabni a karakter és a valóság között.