back to top
-0.1 C
Budapest
vasárnap, december 29, 2024
spot_img
Továbbiak

    Új korszak: elektronikus ingatlan-nyilvántartás 2025-től

    Az elektronikus ingatlan-nyilvántartás előnyei és kihívásai

    2025 januárjától bevezetésre kerül az elektronikus ingatlan-nyilvántartás Magyarországon, ami jelentősen egyszerűsíti és gyorsítja az ügyintézést. Nézzük, milyen változásokra számíthatunk!

    Gyorsabb és pontosabb ügyintézés

    Az új rendszer egyik legfontosabb előnye az azonnali adatellenőrzés. Dr. Tarczay Áron ügyvéd elmagyarázza: „A kérelmek benyújtásakor a rendszer automatikusan ellenőrzi a bevitt adatokat. Csak a hiánytalan és helyes kérelmeket fogadja el, így csökkentve a hibalehetőségeket és gyorsítva az ügyintézést.”

    További újdonság, hogy a kérelmeket országosan bármely földhivatal feldolgozhatja, függetlenül az ingatlan fekvésétől. Ez lehetővé teszi a munkaterhelés egyenletesebb elosztását és a gyorsabb ügyintézést.

    Automatizált döntéshozatal és rangsorolás

    Az egyszerűbb ügyekben automatikus döntéshozatali eljárást alkalmazhatnak, ami akár a benyújtás napján lehetővé teheti a tulajdonjog-bejegyzést. Ez jelentősen lerövidíti a korábbi várakozási időket.

    Az elektronikus rendszer másodpercre pontosan rögzíti a kérelmek beérkezését, így megszűnik az azonos napon érkező kérelmek rangsorolásának problémája.

    Felkészülés az új rendszerre

    Az ügyfeleknek elektronikus aláírásra lesz szükségük, ami lehet:

    • Minősített tanúsítvány
    • AVDH (Azonosításra Visszavezetett Dokumentum-hitelesítés)
    • E-személyivel történő aláírás

    Ezek hiányában az ügyvéd részére a meghatalmazást kormányablakban kell hitelesíteni.

    Ügyvédek felkészülése

    Dr. Tarczay Áron kiemeli: „Az elektronikus ingatlan-nyilvántartási eljárásban részt vevő ügyvédeknek többletfeltételeket kell teljesíteniük:”

    • Elméleti és gyakorlati vizsga letétele
    • Megemelt felelősségbiztosítás
    • Szükséges technikai feltételek biztosítása

    Adatvédelem és biztonság

    A tulajdoni lapokból a jövőben csak a tulajdonos neve és lakcíme lesz nyilvánosan elérhető. A további személyes adatokhoz csak törvényes célból, az erre jogosultak férhetnek hozzá, növelve ezzel az adatvédelem szintjét.

    Összefoglalás

    Az elektronikus ingatlan-nyilvántartás bevezetése jelentős lépés a digitalizáció felé. Bár némi felkészülést igényel mind az ügyfelek, mind a szakemberek részéről, hosszú távon egyszerűbb, gyorsabb és biztonságosabb ügyintézést ígér az ingatlanügyekben.

    Ezek is érdekelhetnek

    Ezt se hagyd ki!