Valve új SteamOS hardverek fejlesztésével forradalmasíthatja a játékkonzolok piacát
A Valve ambiciózus terveket szövöget: új SteamOS hardverekkel kihívhatja a Sony PlayStation, Microsoft Xbox és Meta Quest dominanciáját.
Ha a jelenlegi pletykák beigazolódnak, a Valve több új hardvert is fejleszt:
- Deckard kódnevű vezeték nélküli VR headset
- Roy kódnevű követhető kontroller
- Ibex kódnevű Steam Controller 2 gamepad
- Fremont kódnevű nappaliba szánt konzol
Emellett a Valve úgy tűnik, hogy partnerek számára is lehetővé teszi majd harmadik féltől származó SteamOS hardverek gyártását.
Miért lehet sikeres a Valve új stratégiája?
A Steam Deck rávilágított a jelenlegi konzolgyártók gyengeségére: a játékosok hatalmas játékkönyvtárukat szeretnék bárhol, bármikor játszani. Míg a versenytársak évekig dolgozhatnak ennek megoldásán, a Valve egy teljes SteamOS ökoszisztémát épít ki.
Ez lehetővé teheti a PC és perifériagyártók számára, hogy hozzáférjenek a Windows játékok hatalmas könyvtárához különböző hardvereken, anélkül hogy a Microsoftra vagy a Windows kellemetlenségeire kellene támaszkodniuk.
A Valve most explicit címkét vezetett be a „Powered by SteamOS” eszközök számára, amelyeket „a SteamOS operációs rendszert futtató hardverként” definiál, „szoros együttműködésben a Valve-val megvalósítva”.
A Valve emellett lehetővé teszi „Steam Compatible” hardverek, SteamVR eszközök és Steam Link hardverek gyártását is partnerei számára.
Miért lehet most sikeres a Valve?
Szemben a korábbi Steam Machines kezdeményezéssel, a Valve most már rendelkezik:
- Kiváló Proton kompatibilitási réteggel, amely sok Windows játékot jobban futtat Linuxon
- A valaha készült legtestreszabhatóbb, mégis ismerős irányítási rendszerrel
Ha a gyártók saját Steam Machine-eket építhetnének Windows-os gépek helyett, jobb játékos termékeket kínálhatnának, mint ma. Talán még olyan VR headseteket is piacra dobhatnának, amelyek nincsenek a Microsofthoz vagy a Metához kötve.
Bár nem biztos, hogy minden terv megvalósul, az ötlet most sokkal ígéretesebb, mint 12 évvel ezelőtt volt, amikor Gabe Newell először felvázolta ezt a víziót.
A Valve új stratégiája komoly kihívást jelenthet a jelenlegi konzol- és VR-piac szereplőinek, és izgalmas új lehetőségeket nyithat meg a játékosok számára.