Verizon ügyfelek figyelem: újabb rejtett díjemelés érkezik
A Verizon ügyfelei hamarosan újabb díjemelést tapasztalhatnak számláikon, ami a vezeték nélküli szolgáltatók kedvelt gyakorlata.
Az Administrative and Telco Recovery Charge nevű díj 20 centtel emelkedik vonalanként. Ez az emelés alig két évvel az előző, jelentősebb díjemelés után következik be. A Verizon állítása, miszerint ez csupán az üzletvitel költsége, erősen megkérdőjelezhető.
A díjemelés részletei
George Koroneos, a Verizon szóvivője megerősítette a díjemelést:
December 18-tól a havi Verizon vezeték nélküli Administrative and Telco Recovery Charge díj 0,20 dollárral emelkedik vonalanként a mobil hang (hagyományos telefonok, második számok, okostelefonok stb.) és csak adatforgalmat használó (hotspotok, táblagépek stb.) termékek esetében. A Verizon otthoni internetszolgáltatásokat ez nem érinti.
Ez azt jelenti, hogy a díj 3,30 dollárról 3,50 dollárra emelkedik minden hangalapú vonal esetén, és 1,40 dollárról 1,60 dollárra minden adatalapú vonal esetén.
A díjemelés indoklása és kritikája
A Verizon állítása szerint ez a díj ‘segít fedezni és megtéríteni bizonyos közvetlen és közvetett költségeket, amelyeket mi vagy ügynökeink viselünk’, beleértve a hálózat működtetési és karbantartási költségeit. Az AT&T és a T-Mobile hasonló díjakat alkalmaz, hasonló indoklással.
Kritikusabb szemszögből nézve ezek a vezeték nélküli vállalatok azért különítik el ezt a díjat a havi díjcsomagoktól, hogy emelhessék az árakat anélkül, hogy azt mondanák, árat emelnek. Ez volt az alapja egy AT&T elleni csoportos pernek 2022-ben, amelyet a vállalat végül rendezett.
A díjemelés hatása
Bár most csak 20 centről van szó, ez a kis emelés jelentős összeggé adódik össze, ha milliónyi felhasználóra vetítjük. A Verizon az idei harmadik negyedévben 3,4 milliárd dolláros nettó bevételt ért el, ami csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Ez a díjemelés újabb emlékeztető arra, hogy milyen eszközökkel élhetnek ezek a vállalatok a nyereségük növelése érdekében.
Összefoglalva, a Verizon ügyfelei legyenek felkészülve a közelgő díjemelésre, és fontolják meg, hogy ez hogyan befolyásolja hosszú távú szolgáltatási költségeiket.