Walmart felvásárolta a Viziót: Új korszak a TV-reklámozásban

Walmart felvásárolta a Viziót: Új korszak a TV-reklámozásban

Walmart felvásárolja a Viziót: Új lehetőségek a célzott TV-reklámozásban

A Walmart hivatalosan is tulajdonosa lett a Vizio TV-gyártó vállalatnak, miután kedden lezárult a 2,3 milliárd dolláros tranzakció. Ez az akvizíció jelentősen megerősítheti a kiskereskedelmi óriás reklámüzletágát.

A felvásárlás háttere és céljai

A Walmart szerint a felvásárlás fő célja a reklámüzletág erősítése. A Vizio Platform Plus nevű reklám- és adatdivíziója adja a cég teljes bruttó nyereségét, ami rendkívül vonzó lehetett a Walmart számára.

Az így megszerzett adatok jelentős előnyt jelenthetnek a Walmart Connect nevű reklámüzletág számára, amely már most is kihasználja a vásárlói információkat célzott hirdetések megjelenítésére olyan streaming platformokon, mint a Disney Plus és a Hulu.

Lehetséges következmények és aggályok

Az akvizíció lehetővé teheti a Walmart számára, hogy:

  • Több reklámot értékesítsen a Vizio TV-ken az üzletekben
  • Potenciálisan hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználók otthoni Vizio TV-in

Az ügylet azonban aggályokat vetett fel adatvédelmi szempontból. A Vizio korábban már került összetűzésbe a hatóságokkal a felhasználók beleegyezése nélküli adatgyűjtés miatt.

A Vizio 2017-ben 2,2 millió dolláros bírságot fizetett egy FTC per rendezéseként, amely azzal vádolta a céget, hogy a nézők beleegyezése nélkül követte nyomon szokásaikat.

Piaci helyzet és versenytársak

A Walmart felvásárlása segíthet a Viziónak versenyezni más, reklámokra támaszkodó TV-márkákkal:

  • Roku: 908,2 millió dolláros reklámbevétel (2024 Q3), 41,10 dollár átlagos bevétel felhasználónként
  • Vizio: 37,17 dollár átlagos bevétel felhasználónként
  • Amazon Fire TV: erősen reklámközpontú megközelítés
  • Telly: ingyenes TV-k cserébe a folyamatos reklámokért

Jövőbeli kilátások

A felvásárlás ellenére a Walmart és a Vizio a belátható jövőben függetlenül fog működni. William Wang, a Vizio vezérigazgatója megtartja pozícióját.

Seth Dallaire, a Walmart US ügyvezető alelnöke és növekedési igazgatója szerint:

A VIZIO szakértő módon változtatta meg üzleti modelljét az idők során, például egy nyereséges reklámüzletág gyors felépítésével és skálázásával. Ennek a Walmart Connecttel való párosítása jelentős hatással lesz, és lehetővé teszi számunkra, hogy még többet fektessünk be az üzletünkbe ügyfeleink érdekében.

Ez a felvásárlás új korszakot nyithat a TV-reklámozás és a célzott hirdetések területén, miközben fokozott figyelmet irányít az adatvédelmi kérdésekre is.

Exit mobile version