Walmart és Branch Messenger illegális fizetési gyakorlatai gig munkásoknak
A Consumer Financial Protection Bureau (CFPB) pert indított a Walmart és a Branch Messenger ellen, állítólagos illegális fizetési gyakorlatok miatt, amelyek gig munkásokat érintettek.
Illegális számlanyitás és magas díjak
A hivatal állítása szerint a Walmart Spark delivery futárok társadalombiztosítási számait használta fel közvetlen betéti számlák megnyitására, a dolgozók beleegyezése nélkül. Ezek a számlák magas díjakkal jártak:
- 2% vagy 2,99 dollár tranzakciónként (amelyik magasabb)
A Walmart állítólag 2021 júliusától kezdve többször is ígéretet tett a futároknak az aznapi kifizetésekre a platformon keresztül, de ezt soha nem teljesítette.
A Hivatal állítása szerint a vádlottak körülbelül két éven át, 2021 júniusától kezdődően tisztességtelen, visszaélésszerű és megtévesztő gyakorlatokat folytattak, megsértve a 2010-es Fogyasztóvédelmi Törvényt.
Kényszerített számlanyitás és megtévesztő állítások
Rohit Chopra, a CFPB igazgatója kijelentette: ‘A Walmart hamis ígéreteket tett, illegálisan nyitott számlákat, és kihasznált több mint egymillió futárt.’ A vállalat állítólag azzal fenyegette a munkavállalókat, hogy elbocsátják őket, ha nem fogadják el a Branch számlákat.
Hosszú ideje fennálló probléma
A Spark delivery futárok már évek óta panaszkodnak a Walmart Branch Messenger számlakövetelményeire. A rendszer nem tette lehetővé, hogy a munkavállalók a preferált hitelszövetkezetükbe vagy helyi bankjukba utalják a fizetésüket.
Összefoglalás
A CFPB által indított per rávilágít a gig gazdaságban dolgozók kiszolgáltatottságára és a nagyvállalatok által alkalmazott vitatható gyakorlatokra. Az ügy kimenetele jelentős hatással lehet a gig munkások jogaira és a vállalatok felelősségére a jövőben.