Google és az Igazságügyi Minisztérium végső csatája

Google és az Igazságügyi Minisztérium végső csatája

Google hirdetési technológiai monopólium per: Záróérvek és kulcskérdések

A Google és az Igazságügyi Minisztérium utolsó érveit sorakoztatta fel az online hirdetési technológiai monopólium ügyében egy virginiai bíróságon. A döntés 2024 végére várható.

Az Igazságügyi Minisztérium (DOJ) és a Google ügyvédei mintegy három órán át tartó záróbeszédekben fejtették ki végső érveiket Leonie Brinkema szövetségi bíró előtt. Ha a bíró monopolhelyzetben lévőnek nyilvánítja a Google hirdetési technológiai rendszerét, az ügy egy második tárgyalásba lép a jogorvoslatok meghatározására.

Egy piac vagy három?

A per egyik kulcskérdése, hogy hány piacon működik valójában a Google. A kormány három külön hirdetési piacot lát, amelyeket a Google ural:

  • Kiadói hirdetéskiszolgálók piaca
  • Hirdetési tőzsdék piaca
  • Hirdetői hálózatok piaca

Ezzel szemben a Google egyetlen, kétoldalú digitális hirdetési piacról beszél, ahol olyan közösségi média cégekkel versenyez, mint a Meta és a TikTok.

Megtagadott együttműködés

A Google jogi érvelésének másik pillére a Verizon v. Trinko ügy 2004-es ítélete. Ez kimondja, hogy a cégek általában nem kötelesek együttműködni versenytársaikkal. A Google azzal érvel, hogy termékei már most is együttműködnek más hirdetéstechnológiai szolgáltatásokkal, és a további kötelező együttműködés ‘közös tulajdonná’ tenné hirdetői ügyfélbázisát.

A törölt csevegések kérdése

A Google-t továbbra is kísérti a vád, hogy szándékosan törölt olyan csevegési üzeneteket, amelyek rossz fényt vethettek volna rá. A cég szerint a legtöbb üzenet csak hétköznapi beszélgetés volt, de elismerte, hogy néhány érdemi üzleti megbeszélést is tartalmazott.

A DOJ azt szeretné, ha Brinkema bíró minden kétséges esetben azt feltételezné, hogy a törölt üzenetek hátrányosak lettek volna a Google ügyére nézve.

A Google ügyvédje, Karen Dunn azzal vádolta a kormányt, hogy kiragadja a belső dokumentumokból a fenyegetően hangzó sorokat. Teljes kontextusban olvasva ezek szerinte csak azt mutatják, hogy az alkalmazottak olyan témákról beszélgettek, amelyekben elismerték, hogy kevés szakértelmük van.

Brinkema bíró azonban figyelmeztetett, hogy ez veszélyes terület, hiszen senki sem tudja valójában, mire gondoltak a vezetők bizonyos esetekben, mert azok a csevegések már nincsenek meg.

A bíró várhatóan 2024 végéig hozza meg döntését ebben a kulcsfontosságú ügyben, amely meghatározhatja a Google hirdetési technológiai üzletágának jövőjét és az online hirdetési piac alakulását.

Exit mobile version