Autók károsanyag-kibocsátása rekord alacsony szinten

Autók károsanyag-kibocsátása rekord alacsony szinten

Autóipar környezetvédelmi fejlődése: javuló hatékonyság, csökkenő kibocsátás

Az Amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) új jelentése szerint az autók egyre hatékonyabbak és kevésbé szennyezőek, ami jobb levegőminőséget eredményez mindenki számára.

Az Egyesült Államokban az új modellek egyre nagyobb távolságot tesznek meg kevesebb üzemanyaggal. A 2023-as modellévben a valós üzemanyag-fogyasztás 1,1 mérfölddel javult gallononként, elérve a rekordmagas 27,1 mpg értéket. Ez 13,1 mpg javulást jelent 1975 óta, amikor az EPA elkezdte gyűjteni az üzemanyag-fogyasztási adatokat.

Szigorodó kibocsátási szabványok

Ezek a javulások még nem tartalmazzák az EPA új, szigorúbb kipufogógáz-kibocsátási szabványait, amelyek csak a 2027-es modellévtől lépnek életbe. Az új szabályok szerint a személygépjárműveknek 2032-re 85 gramm/mérföld üvegházhatású gáz kibocsátást kell elérniük, szemben a 2027-es 170 gramm/mérföld értékkel.

„A gyártók továbbra is innoválnak és olyan technológiákat hoznak piacra, amelyek közvetlenül javítják a levegőminőséget, jobban védve az emberek egészségét és életeket mentve” – nyilatkozta Michael Regan, az EPA vezetője.

Rekord alacsony CO2-kibocsátás

A 2023-as modellévben a valós CO2-kibocsátás rekord alacsony szintre, 319 gramm/mérföldre csökkent. Az új elektromos járművek és plug-in hibridek 11%-kal csökkentették a CO2-kibocsátást a 2023-as modellévben.

Gyártók teljesítménye

A legalacsonyabb kipufogógáz-kibocsátással természetesen a Tesla rendelkezik, amely csak teljesen elektromos járműveket gyárt. A Kia és a Hyundai a második helyen végzett 289, illetve 292 gramm/mérföld értékkel. A Stellantis, a Dodge, Jeep és Ram járművek gyártója rendelkezett a legrosszabb üzemanyag-fogyasztással, átlagosan 402 gramm/mérföld értékkel.

Szabályozási kreditek jelentősége

A Tesla generálta a legtöbb szabályozási kreditet, közel 34 millió metrikus tonna üvegházhatású gáz kreditet a 2023-as modellévben. Az iparág egésze ugyanakkor közel 11 millió kredit hiányt termelt, amit a GM vezetett közel 18 millió metrikus tonna deficittel.

Jövőbeli bizonytalanságok

A jelenlegi pozitív trendek fenntarthatósága bizonytalan, tekintettel a közelgő adminisztrációváltásra, amely kevésbé prioritizálja az éghajlatváltozás és a légszennyezés kérdését.

Összefoglalva, az autóipar jelentős előrelépéseket tett a károsanyag-kibocsátás csökkentésében és az üzemanyag-hatékonyság javításában. A jövőbeli szabályozások és politikai döntések azonban nagyban befolyásolhatják ezt a pozitív trendet.

Exit mobile version