Valve forradalmasíthatja a játékkonzolok piacát

Valve forradalmasíthatja a játékkonzolok piacát

Valve új SteamOS hardverek fejlesztésével forradalmasíthatja a játékkonzolok piacát

A Valve ambiciózus terveket szövöget: új SteamOS hardverekkel kihívhatja a Sony PlayStation, Microsoft Xbox és Meta Quest dominanciáját.

Ha a jelenlegi pletykák beigazolódnak, a Valve több új hardvert is fejleszt:

  • Deckard kódnevű vezeték nélküli VR headset
  • Roy kódnevű követhető kontroller
  • Ibex kódnevű Steam Controller 2 gamepad
  • Fremont kódnevű nappaliba szánt konzol

Emellett a Valve úgy tűnik, hogy partnerek számára is lehetővé teszi majd harmadik féltől származó SteamOS hardverek gyártását.

Miért lehet sikeres a Valve új stratégiája?

A Steam Deck rávilágított a jelenlegi konzolgyártók gyengeségére: a játékosok hatalmas játékkönyvtárukat szeretnék bárhol, bármikor játszani. Míg a versenytársak évekig dolgozhatnak ennek megoldásán, a Valve egy teljes SteamOS ökoszisztémát épít ki.

Ez lehetővé teheti a PC és perifériagyártók számára, hogy hozzáférjenek a Windows játékok hatalmas könyvtárához különböző hardvereken, anélkül hogy a Microsoftra vagy a Windows kellemetlenségeire kellene támaszkodniuk.

A Valve most explicit címkét vezetett be a „Powered by SteamOS” eszközök számára, amelyeket „a SteamOS operációs rendszert futtató hardverként” definiál, „szoros együttműködésben a Valve-val megvalósítva”.

A Valve emellett lehetővé teszi „Steam Compatible” hardverek, SteamVR eszközök és Steam Link hardverek gyártását is partnerei számára.

Miért lehet most sikeres a Valve?

Szemben a korábbi Steam Machines kezdeményezéssel, a Valve most már rendelkezik:

  • Kiváló Proton kompatibilitási réteggel, amely sok Windows játékot jobban futtat Linuxon
  • A valaha készült legtestreszabhatóbb, mégis ismerős irányítási rendszerrel

Ha a gyártók saját Steam Machine-eket építhetnének Windows-os gépek helyett, jobb játékos termékeket kínálhatnának, mint ma. Talán még olyan VR headseteket is piacra dobhatnának, amelyek nincsenek a Microsofthoz vagy a Metához kötve.

Bár nem biztos, hogy minden terv megvalósul, az ötlet most sokkal ígéretesebb, mint 12 évvel ezelőtt volt, amikor Gabe Newell először felvázolta ezt a víziót.

A Valve új stratégiája komoly kihívást jelenthet a jelenlegi konzol- és VR-piac szereplőinek, és izgalmas új lehetőségeket nyithat meg a játékosok számára.

Exit mobile version